תפריט נגישות

מחשוב פעילות ייצור, יבוא ושיווק מוצרי נייר - מניסיונה של חברת דאלאס מוצרי נייר

החברה חווה בשנים האחרונות גידול של כ-20%, אשר מוביל לצורכי מידע חדשים בארגון. הבחירה ב-SAP Business One אשר הוכיח את עצמו ככלי ניהולי ממדרגה ראשונה, הרווה את "הצימאון למידע" שהיה בחברה.

במבט מהיר

פרטי חברה

שם החברה: דאלאס מוצרי נייר בע"מ

תעשייה: הפצה ושיווק

מוצרים ושירותים: ייצור, יבוא ושיווק מוצרי נייר, מתקני היגיינה ומגוון מוצרים נלווים, למגזר התעשייתי,המוסדי, הרפואי, המלונאי והפרטי

אתר החברה: http://www.dalas.co.il/

שותף עסקי: RELS

צרכי החברה

  • מערכת מידע  שתהיה בעלת יכולת לשקלל נתונים מכל רחבי החברה בזמן אמת
  • מערכת ארגונית אשר באמצעות מסופונים תוכל ל"דבר" ישירות עם אנשי השירות והמכירות
  • מערכת שתאפשר שילוב מערך הייצור במערך המידע הארגוני
  • מערכת ידידותית וקלה לשימוש 

פתרון SAP

SAP Business One

הצלחות עיקריות בהטמעה

  • הסתגלות מהירה של משתמשי SAP Business One בחברה לעבודה על הפתרון
  • זמינות ונגישות למידע עדכני בכל רגע נתון
  • שימוש במסופונים על ידי אנשי המכירות המזרימים נתונים ישירות מהשטח למערכת
  • הטמעת קופה רושמת בחנות המפעל אשר מזרימה ישירות מידע למערכת

מבט לעתיד

  • הרחבת והעמקת השימוש במודול הייצור ובמודול תכנון החומרים (MRP) 

דאלאס מוצרי נייר בע"מ

דאלאס מוצרי נייר בע"מ נוסדה בשנת 1980 על ידי שמעון כהן, ומנוהלת כיום על ידי שני בניו, האחים רוני וחיים כהן. החברה, בה למעלה ממאה עובדים ו- 3000 לקוחות, מגלגלת מחזור שנתי של 45 מיליון שקלים, ונמנית כיום עם החברות המובילות בישראל בתחום ייצור, יבוא ושיווק מוצרי נייר, כמו גם מתקני היגיינה ומגוון מוצרים נלווים, למגזר התעשייתי, המוסדי, הרפואי, המלונאי והפרטי. מנכ"ל החברה, רוני כהן, מספר כי רק בשנים האחרונות גדלה החברה בכ- 20%, ועברה להיות "שחקנית ציר בליגת-העל של חברות מתחומה".

כהן אומר כי להערכתו גם בעתיד תמשיך החברה את מגמת הגדילה שלה ותשלים צמיחה נוספת של כ- 20%. "פועל יוצא מתהליך הצמיחה המואץ של דאלאס היה צורכי מידע שלא היו מוכרים לנו. נזקקנו ליכולת לשקלל נתונים מכל רחבי החברה, ובזמן אמת".

לאור הגדילה והתהליכים החדשים בחברה, מערכת המידע אשר שימשה את דאלאס לפני עידן ה-SAP Business One התקשתה לספק לכהן ולמקבלי ההחלטות בחברה כלים ניהוליים של ממש. "מכיוון שמוצרינו מותאמים לדרישות המסוימות של הלקוח, אנחנו לא עובדים לפי מחירון אלא מפיקים אינדקס מחירים מיוחדים, כלומר מחיר על בסיס משא ומתן", אומר כהן. "המערכת הקודמת נתנה לנו כיסוי ל- 65,000 מחירים מיוחדים, וכשהיא מיצתה את הקיבולת היא הייתה קורסת ולעתים אף מוחקת נתונים. בממוצע, היינו מבזבזים כ- 15 שעות שבועיות לשחזור והרצה מחדש של נתונים. בפעילות הדינאמית שיש לנו בדאלאס אלה שעות שממילא היו חסרות לנו, והדבר יצר סרבול מתמשך".

אבי בכר, מנהל התפעול בדאלאס מתאר את תחילתו של המעבר ל- SAP Business One: "ל- SAP הגענו למעשה דרך המסופונים. בדאלאס קיים מערך שירות ומכירות המשתמש במסופונים לצורך עדכון והעברת מידע.  בעבר, נאלצנו לבצע התאמות רבות בין יחידות הקצה (המסופון) לליבת המערכת. על מנת להימנע מהמשך מצב שכזה חיפשנו מערכת ארגונית שתדבר ישירות עם אנשי השירות והמכירות.

ההבנה כי מערכת ניהול מידע ארגונית מתקדמת הינה צורך קריטי, הניעה את דאלאס לבדיקה מעמיקה של שתי מערכות ארגוניות גדולות- ה- SAP Business One היא אחת מהן. כהן מספר: " אבי בכר הגדיר את צרכיה של דאלאס. במשך מספר חודשים, ירדנו לעומק הנושא, ועשינו חקר שוק והשווינו בין שתי המערכות. בסופו של תהליך, כשבחנו את הצרכים אל מול היכולות של SAP Business One ההחלטה הייתה חד-משמעית- בחרנו ב- SAP Business One. היא יותר ידידותית  לשימוש ואנו מאמינים בחברה ובעתיד המוצרים של SAP".

בכר, שאפיין את צרכיה של דאלאס ולאחר מכן היה אמון על פרויקט ההטמעה, מתאר את הדגשים אותם נתן ל- RELS, שותפה עסקית של SAP למכירה ויישום של ה- SAP Business One, אשר ניהלה את הטמעת הפתרון: "65% מהמכירות שלנו מקורן בתוצרת מהמפעל שלנו, לכן היה לי חשוב לשלב את הייצור במערך המידע הארגוני. בנוסף לכך שה-  SAP Business One מצטיין בשיווק ובפעילות מכירה, ממש במקביל לתחילת הפרויקט יצאה גרסה חדשה של SAP Business One עם מודול ה- MRP לתכנון חומרים. זו הייתה דוגמה טובה לכך שמדובר במוצר דינאמי, שאפשר לסמוך עליו שיתפתח וימשיך להרחיב את יכולותיו לתחומים נוספים בארגון, ואכן מודול זה עתיד לשמש אותנו בייצור.

"חששותינו התבדו"

החששות מפני מערכת חדשה בארגון הינם טבעיים ולעתים קרובות תוהים מנהלים באיזה אופן תיקלט מערכת חדשה בחברה. האם מערכת חדשה תיצור טלטלה בארגון? האם המשתמשים יצליחו להתגבר בפרק הזמן הקצר ביותר על האתגר שבלימוד סביבת עבודה חדשה? כהן מספר כי למרות החששות, ה-SAP Business One נקלט בקלות אצל 15 המשתמשים בדאלאס: "הציפיות מה- SAP Business One היו מאד גבוהות, ולכן היו לנו גם הרבה חששות. דאלאס היא חברה מאד חיה ודינאמית. החשש הגדול שלי היה שמערך השיווק שלנו יקרוס במעבר. מערך זה פועל ממילא תחת לחץ שוטף, כך שלהוסיף לו מערכת חדשה תגביר את חוסר הודאות".

"חששותינו התבדו במהרה", אומר כהן. "ההדרכות היעילות על המערכת במרכז ההדרכה של SAP ברעננה, המקצועיות של RELS, אשר נתנו מענה לכל שאלה או דרישה שלנו, וכמובן ה- SAP Business One, שהוכיחה את עצמה באמת כמערכת ידידותית וקלה ללמידה".

בכר, שהיה מעורה בכל שלבי הפרויקט וליווה גם את המשתמשים בדאלאס, מציין את החשיבות האסטרטגית של ה- SAP Business One: " מהר מאד למדנו עד כמה המערכת היא כלי ניהולי ממדרגה ראשונה. למשל, החלטות ברמת החברה מתקבלות על בסיס הרווח הגולמי, ולאחר הרווח התפעולי. מה שהיה חסר לנו בעבר- מציאת רווח  גולמי למכירה- נמצא כעת כאייקון במערכת. בשביל נתונים בזמן אמת או לצורך בניית דוחות מנהלים, נאלצו בעבר משתמשים להעביר כמויות מידע בצורה ידנית לתוכנות אופיס. כמו כן, באמצעות המערכת אנחנו בונים מחירון אליו אנחנו נשווה את המידע שמוזרם לחברה מהייצור, מהמכירות ומהשיווק. הנתונים שיופקו ישמשו את ההנהלה להחלטות אסטרטגיות אודות פריטים, לקוחות, כמויות, שינוע. ככל שאנו מעמיקים את הידע במערכת, כך אנחנו רואים פחות ופחות ניירת- לפחות כזו שאינה ממוצרי הנייר המיוצרים על ידינו עבור לקוחותינו".

כפי שהמסופונים של אנשי השירות והמכירות, מזרימים כעת נתונים ישירות מהשטח ל- SAP Business One, גם הקופה הרושמת בחנות המפעל מזרימה מידע ל SAP, ומתפקדת לראשונה כתחנה נוספת של SAP Business One. פיזור המידע ברחבי החברה, אומר כהן, הרוותה את "הצימאון למידע" שהיה בחברה: "שינוי מחירים, הקפאת מחירים, דוחות מכירה, רווח גולמי למוצר- עכשיו אני יכול לקבל אותם ברגע שאני מבקש אותם, ולא צריך לעבור דרך אינספור תהליכים מייגעים".

 לצפיה בפורמט PDF

 ליצירת קשר: shira.alcalay@sap.com

פרסום באתר