תפריט נגישות

הטמעת מערך מחשובי כולל BILLING - מניסיונה של חברת כספונט

על מנת לעמוד באתגרים הקיימים ובאתגרים העתידיים - הנובעים מהרחבת הפעילות - בצורה היעילה ביותר, שתאפשר לכספונט להמשיך ולצמוח, בחרה החברה להטמיע SAP Business One.

במבט מהיר

פרטי חברה:

שם החברה: כספונט

תעשייה: בנקים ואשראי

מוצרים ושירותים: מספקת ומפעילה אוטומטים למשיכת מזומנים בפריסה ארצית ("כספומטים").

אתר החברה: www.casponet.co.il

שותף עסקי : Menahel4U

צרכי החברה

  •  איחוד של מספר מערכות ישנות קיימות תחת מערכת אחת לניהול המידע בחברה
  •  מערכת שתאפשר זמינות כל המידע הכספי בזמן אמת
  •  מערכת בעלת יכולות דיווח והצגת מסמכים רחבות
  •  מערכת בעלת יכולות לניהול שירות לתקלות בכספומטים
  •  התממשקות קלה עם בקרות מול מערכות תפעוליות של הלקוח

פתרון SAP

  • SAP Business One

פתרונות משלימים:

  • Billing One –המטפל בחיוב וגבייה אוטומטיים

הצלחות עיקריות בהטמעה

  • הטמעה מהירה של המערכת בחברה
  • קיצור משמעותי בזמן הנדרש לעיבוד הנתונים המביא לחסכון של שעות רבות מדי יום.
  • שליטה במידע והפקת דו"חות, המאפשרים למנהלים ניתוח מעמיק של הפעילות העסקית וקבלת החלטות אופרטיביות.
  • זמינות המידע המאפשרת שירות לקוחות מהיר ואיכותי יותר

---------------------------------------------------------------------------------------------

 כספונט

חברת כספונט, שהוקמה בשנת 2005 על ידי חברת Verifone בע"מ (לשעבר - ליפמן), בנק דיסקונט ו- Cal מתמקדת בהפעלת אוטומטים למשיכת מזומנים ATM ("כספומט").  מדי יום ביומו מתבצעות במסופים של כספונט משיכות מזומן המסתכמות בסכומי כסף גדולים ביותר. ניהול הפעילות הכספית שמתבצעת במסופים דורש זרימה מהירה של מידע אמין ומדויק וכן מערכות מתקדמות להפקת דו"חות, Billing ושירות ללקוחות- כאשר כל המערכות האלה צריכות "לדבר" אחת עם השניה.

לאחרונה, התחילה להרחיב כספונט את מגוון השירותים הניתנים במסופים שלה. אל משיכת המזומנים המסורתית נוספו אפשרויות חדשות כגון מילוי טופס לוטו של מפעל הפיס, משיכה ממסופים ניידים בפסטיבלים ובירידים ועוד. בחברה אף מתכננים להמשיך בהוספת יישומים ושירותים מתקדמים, כגון הטענת כרטיסי חניה, ביצוע תשלומים שונים באמצעות כרטיסי אשראי ואפילו ניצול המסוף ככלי פרסומי. על מנת לעמוד באתגרים הקיימים ובאתגרים העתידיים בצורה היעילה ביותר, שתאפשר לכספונט להמשיך ולצמוח, בחרה החברה להטמיע SAP Business One.

לממש את הפוטנציאל

השוק בו פועלת כספונט, והיישומים החדשניים שהחברה מפתחת, מציבים בפני כספונט אתגרים מורכבים, אך גם הזדמנות עצומה לצמיחה. יכולתה של החברה לעמוד באתגרים הללו תושפע במידה רבה משליטת ההנהלה בכל המידע בזמן אמת שתאפשר להם לקבל החלטות בזמן קצר ולהגיב מהר יותר לתנאי השוק המשתנים.

מוסי כץ, מנכ"ל כספונט, מסביר: "עד עתה השתמשנו בתוכנה ייעודית להנהלת חשבונות, אך היא הייתה מוגבלת לניהול ההיבטים הפיננסיים בלבד. לניהול ענייניה התפעוליים של החברה, שירות הלקוחות וה-Billing, השתמשנו בכלים מקומיים. כדי לממשק בין מערכת הנהלת החשבונות לבין המערך התפעולי נאלצנו לבצע תהליכים ידניים יומיים שגזלו מאתנו שעות עבודה רבות. חיפשנו אחר מערכת אמינה שתרכז את פעילות החברה על גבי פלטפורמה אחת ותנהל את העברת המידע ועיבודו באופן אוטומטי. מערכת שתאפשר זמינות כל המידע הכספי בזמן אמת, בעלת יכולות מתקדמות לבקרה ופיקוח, שתוכל לנהל אישורים ותהליכי רכש. מציאת מערכת כזו האמנו - ובדיעבד גם צדקנו - תביא לחסכון בזמן, הקטנת החשיפה לטעויות אנוש והרבה יותר גמישות עסקית".

"במהלך הבדיקה בחנו שלוש מערכות נוספות, אולם מהר מאוד החלטנו להתמקד בפתרון של SAP. היו לכך מספר סיבות" אומר כץ: "ראשית, הניסיון והמומחיות שהפגינו אנשי Menahel4U- השותפה העסקית של SAP לביצוע ההטמעה. מאוד התרשמנו מהמומחיות שלהם בתחומים שחשובים לפעילות שלנו, כמו מערכות לניהול הנהלת חשבונות והעברות כספים. שנית, העובדה ששתי חברות שקרובות לכספונט- סלטיים, חברה אחות של כספונט, וחברת Verifone, שהיא חברת האם שלנו עובדות שתיהן עם SAP Business One – הוכיחה לנו שמדובר בפתרון המתאים ביותר עבורנו. מעבר לכך, חשובה לנו מאוד היכולת של SAP לספק פתרונות התואמים לכל צרכינו העתידיים, בצורה חלקה ומיידית".

הטמעה חלקה

ההטמעה בכספונט, בוצעה כאמור על ידי Menahel4U, שותפה עסקית של SAP לשיווק והטמעת SAP Business One. לדברי כץ: "אנשי Menahel4U הובילו את ההטמעה במקצועיות. מהרגע הראשון הרגשנו שאנחנו בידיים טובות וזה הלך והתברר כנכון משלב האפיון ועד לתום ההטמעה."

המערכת הוטמעה בשני שלבים וכללה בנוסף ל-SAP Business One גם הטמעת פתרונות משלימים המרחיבים את יכולות המערכת וביניהם Billing One – פתרון המטפל בחיוב וגבייה אוטומטיים. "זכינו לקבל מערכת שהותאמה לצרכים שלנו, כאשר על בסיס SAP Business One משתלבים אותם פתרונות ייחודיים שפותחו על ידי Menahel4U."

כץ מוסיף: "התכנון היה לעלות לאוויר ב-1 בינואר. אולם, מאחר ונאלצנו להקדים את שנת הכספים שלנו ל-1 בנובמבר על מנת להתאים את עצמנו לדרישות של חברת האם החדשה, Verifone, נאלצנו גם להקדים את העלייה לאוויר בחודשיים. בעקבות האילוצים החדשים החלטנו לעלות בשלב ראשון לאוויר רק במחלקת הכספים, ולעבוד למעשה עם SAP Business One יחד עם הפתרונות המקומיים שלנו. רק לאחר שעשינו זאת ועמדנו בלוח הזמנים של הנהלת החשבונות והכספים, המשכנו לשלב השני- הטמעת פתרון ה-Billing ומודול השירות, שאחראים יותר לפן התפעולי של פעילות החברה. ההטמעה בוצעה בצורה חלקה, כשאנשי Menahel4U מסייעים בתמיכה ובמענה מיידי לכל הבעיות שצצו במהלך הדרך".

יותר מהר, יותר חכם, יותר יעיל

"מאז הטמעת המערכת של SAP, כל ההעברות הכספיות הקשורות למסופי הכספונט, שנוהלו בעבר בכמה מערכות, אוחדו לפעילות מבוקרת תחת SAP Business One. הכל מתבצע אוטומטית, באופן שמקטין משמעותית את האפשרות לטעויות. תהליך העיבוד היומי הפך להרבה יותר מסודר ובעיקר ליותר מהיר. כך אנו חוסכים מדי יום שעות עבודה רבות וחשובות."

"SAP Business One מספק לנו גם כלי ניתוח ניהוליים, שמאפשרים לנו להגיע לתובנות עמוקות יותר לגבי הפעילות העסקית שלנו, ללמוד, לחקור ולהשתפר כל הזמן. אין לי שום ספק שכיום אנו עושים דברים הרבה יותר מהר, ביעילות ובאופן חכם יותר. זה כוחו של המידע."

"למעשה, הטמעת SAP Business One מסייעת אצלנו לא רק להנהלה ולמחלקת הנהלת החשבונות, אלא גם למחלקת שירות הלקוחות: היות וכל המידע זמין לנו ומרוכז בזמן אמת, אנו מצליחים לטפל בפניות של לקוחותינו במהירות וביעילות רבה מאשר בעבר. גם תהליכי ההתחשבנות מול הלקוחות הפכו להיות ממוקדים ואחידים. כעת אנו מתכננים להעלות מידע ממערכת ה-SAP לאזור מיוחד באתר האינטרנט שלנו שיהיה פתוח ללקוחות. כך לקוחותינו יוכלו להתעדכן במידע הרלוונטי אליהם בכל עת, בדומה לשירות שמעניקים הבנקים הגדולים."

"הטמעת המערכת של SAP סייעה לכספונט להפוך לחברה טובה, יעילה וחכמה יותר. המערכות הקודמות גרמו לצוואר בקבוק באפשרויות של כספונט לגדול ולצמוח, ואלמלא עברנו ל- SAPלא היינו מצליחים להגדיל את פעילות החברה כפי שעשינו".

 לצפיה בפורמט PDF

ליצירת קשר: shira.alcalay@sap.com

פרסום באתר