DT
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 

KM - ניהול ידע

מאמרים סדנאות מונחים בלוגים / קבוצות דיון מרכזי התמחות
מאמרים
סקירת כנס: "Business Analytics Focus 2017" (מאי 17)
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות חדשנות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למקבלי החלטות בארגון. בכנס שיתפו החברות סלקום ו-MinuteMedia מניסיונן בהקמת מערכי Business Analytics מתקדמים.
סקירת כנס: CIO FOCUS 2017 – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 2017)
הכנס החמישי של מועדון המנמ"רים מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG כלל סקירות מקצועיות מטעם IDC ו-KPMG, חשיפת טכנולוגיות מתקדמות מובילות לשוק ה-IT, הצגת תוכנית הפעילות של המועדון לשנת 2017 ודיוני שולחן עגול.
סקירת כנס: הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון (נובמבר 16)
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סייע למקבלי החלטות ובעלי עניין להבין את משמעויות הטרנספורמציה הדיגיטלית ותרומתה העסקית לפעילות הארגון, מתודולוגיות יישום, טכנולוגיות תומכות, חדשנות ועוד.
בחירת מערכת ERP לעסק הקטן והבינוני (נובמבר 16)
בחירת מערכת ERP (או כל מערכת אחרת), זו החלטה חשובה, שתשפיע על העסק שלכם מספר שנים קדימה, לכן, כדאי להשקיע, ולבחור את המערכת שבאמת מתאימה לכם. ריכזתי עבורכם את 10 הטעויות הנפוצות ביותר, תשתדלו להימנע...
אתגרי רכש פתרונות ענן (יולי 16)
היכולת של מנהלים עסקיים בארגון לרכוש פתרונות ענן באופן עצמאי, מביאה להיווצרותו של "IT צללים – Shadow IT" – רכש פתרונות מחשוב ללא תיאום עם אגף המחשוב בארגון. על העוסקים ברכש פתרונות בענן לשים לב למספר מאפיינים חשובים בהתקשרות, כמפורט להלן.
סקירת מוצר: InfoBay מקבוצת מלם-תים – פלטפומה ארגונית לשליחה והפצה של מיילים מאובטחים ומוצפנים (יולי 16)
מערכת InfoBay מאפשרת שליחה מבוקרת של מיידע רגיש בתצורה מאובטחת ומוצפנת, תוך בקרה וניהול של העברת המידע בתוך הארגון ומחוצה לו.
סקירת כנס: "ERP FOCUS 2016" (אפריל 16)
בכנס נסקרו מגמות וחידושים בתחום המחשוב הארגוני - ERP והוצגו מתודות וטכנולוגיות מובילות בנושאים כגון: מיצוי ערכים עסקיים מבוססי טכנולוגיה, פתרונות מקיפים למחשוב ארגוני, פתרונות מתמחים, האינטרנט של הדברים - IoT ועוד.
סקירת כנס:"CIO FOCUS 2016" – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 16)
הכנס כלל: מתחם תצוגה של טכנולוגיות ומתודולוגיות מתקדמות, מפגשי שיתוף ידע וסקירות מקצועיות כגון: מקורות הידע של המנמ"ר בעידן החדש, כיצד להתחבר ל-Business, מגמות בתשתיות ה-IT בשנת 2016, סייבר סקיוריטי – לקחים ואתגרים, Business Driven IT, מנהלי מערכות המידע והמשאב האנושי בארגון ועוד.
סקירת כנס: "טכנולוגיות בניהול שירות" (דצמבר 15)
הכנס התמקד בפתרונות טכנולוגיים ומתודות מתקדמות לניהול השירות. בין נושאי הכנס: מערכות מומחה לזימון טכנאים, ניהול והנגשת ידע לנציגי השירות וללקוחות, רב ערוציות והדרך למימוש נכון, יישום מערכי שירות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הנגשת שירות לאנשים עם מוגבלויות ועוד.
אורח באתר: יונתן מטוס, מנהל השוק הישראלי ב-DocuSign (נובמבר 15)
חברת ARX, המפתחת ומשווקת את CoSign, פתרון החתימה הדיגיטאלית החזק והנפוץ ביותר בישראל, נרכשה השנה על ידי שותפתה האמריקאית, DocuSign. נפגשנו עם יונתן מטוס, מנהל השוק הישראלי בחברה, לשמוע קצת יותר על השינויים שקורים בחברה.
רב ערוציות- מדיבור למעשה. מבט מפוכח על מציאות מורכבת (נובמבר 15)
היכולת לתקשר עם לקוחות באמצעים דיגיטליים – תוך תנועה באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות ובאמצעות הסמרטפונים, מהווה כיום את רוב השיח בנושא וגם חלק לא מבוטל מההשקעה הארגונית המבוצעת תחת הסעיף: אינטימיות לקוח.
סקירת כנס: "ניהול מסמכים ותוכן ארגוני" (יולי 15)
הכנס התמקד בפתרונות לניהול מסמכים ותוכן ארגוני בעידן החדש וערכם הכלכלי לארגון. בין נושאי הכנס: אמצעים ליצירת תכנים / מסמכים, רגולציה, שלוב מסמכים בתהליכי עבודה, חתימה אלקטרונית, אתגרי סריקת וארכוב מסמכים ועוד.
Location Intelligence - מתודולוגיה לניתוח עסקי על בסיס GIS (מאי 15)
המימד הגיאוגרפי, הינו לעיתים המימד הנסתר בניהול עסקי, שחברות רבות אינן ממצות כהלכה לשם שיפור פעילותם והגדלת הרווחיות. הוכח בפרויקטים רבים שבוצעו בתחום, שהתייחסות נכונה למימד הגיאוגרפי מביאה לקבלת החלטות טובה יותר ולהחזר השקעה מהיר.
סקירת כנס: "ERP FOCUS 2015" (מרץ 15)
בכנס, שנערך ב-3.3.15 בשיתוף פעולה בין החברות: ERP.ORG ו-R.M Direct, נסקרו פתרונות והיבטים שונים הקשורים למחשוב ארגוני – ERP בארגונים מסדר גודל קטן ובינוני.
סקירת כנס: מפגש "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים בנושא: "IT ושרשרת האספקה" (מרץ 15)
במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG נדונו היבטים שונים המאפשרים ל-IT הארגוני להביא ערך עסקי לשרשרת האספקה והוצגו שירותי מועדון חדשים המסייעים למנמ"ר בפעילותו.
סקירת כנס: "CIO FOCUS 2015" – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 15)
בכנס, אשר התקיים ב-12.1.15 בכפר המכביה, סוכמה שנת פעילות עניפה של מועדון המנמ"רים. בהרצאות הכנס נסקרה דרך התאמת פעילות המנמ"ר לשינויים המתהווים בארגונים, הוצגה מתודה לשיפור השיח הפנים ארגוני, נחשף שירות חדש מבית המועדון המסייע למנמ"ר המבצע פרויקט בארגונו ונסקר השינוי האסטרטגי שבוצע בבנק ירושלים והשפעתו על מערך ה-IT. המנמ"רים בכנס התוודעו למתודולוגיות וטכנולוגיות חדשות של ספקים מובילים בתחום.
יישום מערכת Bgate ERP במרכז וסניפי הרשת - מניסיונה של נייל סטודיו (נובמבר 14)
מציין אנדרו גרוב, מנהל מערכות המידע בנייל סטודיו: "הצלחת המערכת והיתרונות העסקיים נובעים מכך שהצלחנו לקבל פתרון מחשוב ארגוני מלא, המקיף את כלל הפעילויות של ארגון כמו שלנו, מבלי להיות נדרשים להטמעה של פתרונות מתמחים שונים כפי שבצענו בעבר.
סקירת מוצר: Open Text – לניהול תוכן ארגוני ECM (נובמבר 14)
פתרון תוכנה מוביל לניהול מסמכים ותוכן ארגוני, בסביבת SAP ומחוץ לסביבת SAP, המאפשר בין השאר: קישור מסמכים לתהליכים העסקיים הארגוניים, מתן יכולת עריכת מסמכים וניהול סטטוסים בעבודה עם מסמך, מנגנון Work Flow המאפשר לנתב מסמכים בתהליכים עסקיים, רמות הרשאה שונות על מנת למדר תוכן בעל משמעות עסקית חסויה ועוד.
סקירת מוצר: SISense – פתרון BI למנהל העסקי (אוקטובר 14)
SiSense - פתרון BI חדשני המיועד לשימושם של מנהלים עסקיים, שאינם ממוקדי טכנולוגיה, מאפשר להגדיר בצורה נוחה את מקורות המידע הרלוונטיים לבחינה העסקית לה הם נדרשים, ולמצות את התובנות העסקיות שניתן לבסס במהלכה (מגמות, קורלציות, השוואות ועוד).
סקירת כנס: "Microsoft ERP" (אוקטובר 14)
בכנס, שהתקיים במתכונת "בית פתוח" ב-ERP.ORG, סקרו מומחי מלם מערכות את פתרונות ה-ERP של מיקרוסופט בהיבטים טכנולוגיים ויישומיים. ארז איצקוביץ, מנהל תחום פתרונות עסקיים Dynamics במיקרוסופט ישראל, חשף נושאי חדשנות בפתרונות ה-ERP של מייקרוסופט; וכן נסקר פרויקט יישום והטמעה של מודול ניהול משאבי אנוש של מערכת Microsoft AX שבוצע ע"י מלם.
אנליטיקה עסקית (BA) בארגון – מרעיון לפרויקט מוצלח (ספטמבר 14)
מיכל שטל דיסקין, מנהלת אפליקציות כספים ומשאבי אנוש באגד, סוקרת נושאים שונים שיישומם יביא למימוש מוצלח של פרויקט אנליטיקה עסקית בארגון: בחירת הלקוחות הארגוניים, איתור רעיונות לפרויקט, מאפיינים לרעיון נכון, ניהול התהליך ועוד.
כשד"ר אלפרד אדלר פוגש את הארגון (אוגוסט 14)
יישום עקרונות אדלריינים יאפשר יצירת שיח אפקטיבי בין מנהלים בארגון אודות אתגרים ניהוליים ושיפור אפקטיביות עסקית. זאת, באמצעות תהליך מתודולוגי המעודד את המשתתפים להשתמש ביכולות הקבוצה, באופן משתף ודמוקרטי.
סקירת כנס: מפגש פורום Business Analytics (אוגוסט 14)
המפגש התקיים בנוכחות עשרות מנהלי BA ומנהלים עסקיים ובמסגרתו נסקרו נושאים כגון: פעילות פורום Business Analytics, דרכים למדידת ROI של פרויקט אנליטיקה עסקית בארגון, כיצד "למכור" פרויקט BA למשתמש ארגוני, Predictive Analytics, ועוד.
סקירת מוצר:Eloqua – Oracle Marketing Automation (אוגוסט 14)
Eloqua – Oracle Marketing Automation מנהל בצורה אוטומטית את הגדרת קהל היעד, תזמון, והתוכן של התקשורת השיווקית היזומה בתגובה לפעילות הלקוחות בערוצים נכנסים ובמרחב הדיגיטלי.
מחשוב נייד בארגון – הלכה למעשה (מאי 14)
מומלץ לגבש צוות חשיבה אסטרטגי אשר יציע רשימה של יישומים ניידים היוצרים ערך עסקי בעבור הארגון (התייעלות) ו/או הלקוחות. מומלץ להתייעץ עם המחלקות השונות בארגון כגון: שיווק, IT, מכירות ועוד, לסרוק את התהליכים העסקיים ולאתר את אותם תהליכים שניתן לשפר על ידי נגישות למכשיר נייד.
זווית ראיה – 10 נושאים המביאים הצלחת פרויקט BI ויצירת ערך עסקי לארגון (מאי 14)
רפי ינקוביץ, יועץ BI סוקר את הלקחים העיקריים הקשורים להצלחת פרויקט BI בארגון, בהיבטים שונים: ארכיטקטורה, נתונים, טכנולוגיה, שפה ותרבות ארגונית, ועוד.
אורחת באתר: אורית קניגסברג, מנהלת חטיבת היישומים במלם מערכות מקבוצת מלם-תים (מאי 14)
אורית קניגסברג סוקרת את הפרופיל המקצועי של חטיבת היישומים במלם מערכות, מציינת את ה"אני מאמין" שלה בניהול החטיבה, מדגישה את האופנים לשימור ושיפור הידע והתובנות לגבי הקשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.
סקירת כנס: מועדון המנמ"רים Business Alignment, מפגש שני 2014 (מאי 14)
בכנס, שהתקיים ב-12.5.14 במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקר תחום מחשוב הענן והדרך לבחינת אימוצו בארגון, הוצג בצוע פרויקט PLM בארגון, הודגם שינוי אסטרטגיה עסקית בבנק ירושלים והשפעתו על מערכות המידע ועוד.
אורח באתר: אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה (מרץ 14)
אבנר שטראוס מציג את פעילות שטראוס אסטרטגיה, ה"אמת המקצועית" המנחה אותו במתן שירותי ייעוץ לגופי IT; התמורות שיעברו על תחום ה-IT בשנים הקרובות ועוד.
סקירת כנס: מועדון המנמ"רים Business Alignment, מפגש ראשון 2014 (מרץ 14)
בכנס, שהתקיים ב-25.2.14 במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקרו מתודות לשיפור יחסי הגומלין מנמ"ר / מנהלים בארגון, הוצג מערך תגמול שיגן על יחידת ה-IT מפני מתקפת גיוס ומתחרים, הותנע מחקר מועדון בנושא IT בינלאומי / גלובלי, נסקרה מתודה למזוג פעילות IT עקב רכש חברות, ועוד.
דבר המומחה: הדר ניר, מומחית הדרכת מנהלים בשפה הסינית (דצמבר 13)
הדר מציגה את הייחודיות שבשפה הסינית, המרחק שבין המנטליות המערבית למנטליות הסינית, כללי התנהגות מומלצים למבקר העסקי בסין והחשיבות בהיכרות בסיסית של השפה הסינית.
פורטל ארגוני – הדרך לשיתופיות (אוקטובר 13)
בניגוד להטמעה של "יישומים סגורים ומוגדרים" יש לזכור שהפורטל מייצר למשתמשים מעטפת גמישה התומכת בתהליכי העבודה ובמידע הארגוני. לכן הבנתם של המנהלים והעובדים בארגון את יכולותיו של כלי כגון פורטל הינה קריטית לשימוש בו ולהרחבתו בהתאם לצרכים.
פרויקט בקשות והודעות מניסיונה של חברת אגד (אוקטובר 13)
באופן שוטף מקיימת חטיבת מערכות מידע באגד פגישות סיעור מוחות עם נציגי המחלקות בארגון. מטרת הפגישות לאתר פעילויות ותהליכים בארגון שניתן לייעל אותן, ולתת להן מענה במסגרת מערכות המידע. במסגרת בניית תוכנית העבודה, מתבצע תיעדוף פעילויות אלו. במאמר מוצג פרויקט לדוגמא, המייעל את הקשר עם העובדים.
הטמעת מתודולוגיה לשיפור ה-Customer Experience - מניסיונה של שטראוס מים (יולי 13)
נפגשנו בשטראוס מים עם טליה שינדלר, סמנכ"ל GBP & IT ו-יעל נוי-מן אהרונסון, Customer Management Director, לבחון יישום של מתודולוגיה חדשה לשיפור חווית הלקוח- Customer Experience מבית אורקל.
דבר המומחה: Arjo van Oosten – מומחה לחווית לקוח / Customer Experience (יוני 13)
Arjo מציג את החשיבות ביצירת חווית לקוח אחידה ורציפה עם הארגון המבוססת על פרסונליזציה והיכרות. במחקרים שבוצעו נמצא שכ-86% מהלקוחות ציינו שהם מוכנים לשלם יותר עבור חווית לקוח משופרת. סדנה מיוחדת בנושא מבהירה למנהלים בארגונים כיצד להניע מהלכים בארגון ליצירת חווית לקוח משופרת.
דבר המומחה: דן בלוך, מומחה ניהול מידע, תוכן ותהליכי עבודה בארגונים (פברואר 13)
דן בלוך מסביר את החשיבות בניהול תוכן ארגוני - ECM; מציג את ניסיונו בתחום, סוקר את השיטות לניהול פרויקטים והמגמות לעתיד.
סקירת כנס: "פורטל ארגוני" (דצמבר 12)
בכנס, שהתקיים במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקרו נושאים שונים הקשורים לפורטל ארגוני: ניהול שינוי, רשת חברתית, ניהול ידע, דרכים להשגת מעורבות עובדי ולקוחות הארגון, שלוב פורטל בתהליכים עסקיים ועוד.
הטמעת חשיבת עתיד בארגון (דצמבר 12)
חשיבת עתיד ארגונית הנה יכולת חיונית וקריטית לארגונים המתמודדים עם אתגרי המורכבות וקצב השינוי של הסביבה המודרנית. יישום חשיבת עתיד סדורה ושיטתית מהווה בסיס להגדרת אסטרטגיה אפקטיבית לארגון מול אתגרי הסביבה. מהלך הטמעת חשיבת עתיד בארגון מייצר שינויים באופן בו הארגון חושב ופועל ולכן נדרשת מנהיגות בעלת חזון ונחישות הנותנת למהלך גיבוי.
סקירת מוצר: Box - ניהול, שיתוף ואחסון מידע בענן (דצמבר 12)
Box – המשווקת על בסיס SaaSהיא אפליקציה לעסקים לאחסון (cloud storage) ולשיתוף (content sharing) בענן, המשמשת כ-"קופסת כלים" מקוונת הנותנת מענה לצרכים רבים של הארגון בכל הנוגע לניהול תכנים. Box משלבת מגוון רחב של פתרונות ענן מובנים ונלווים הכוללים עורכים מקוונים למרבית המסמכים הקיימים תוך יצירת שיתופיות מקסימלית בין העובדים/הלקוחות או עם כל גורם אחר המתקשר אלקטרונית עם הארגון.
ניהול IT בחברות גלובליות - IT Globalization (אוקטובר 12)
לפני כ- 3 שנים, בעקבות מהלך אסטרטגי של החברה שכלל מעבר מחברה בינלאומית לחברה גלובלית עם מיקוד באסיה, גם ארגון מערכות המידע של החברה עבר מהפך ארגוני. עיקר השינוי היה מעבר למחלקות פונקציונליות גלובליות, תפקידים גלובליים, ניהול מרחוק וביטול המחלקות המקומיות פר מדינה. המטרה היתה לבנות מערך אפקטיבי גלובלי היכול לתת מענה לצרכים הדינמיים של החברה ביחד עם בניית סטנדרטיזציה גלובלית ושימת דגש על חסכון בעלויות.
מה מאפשר חדשנות בארגון? (אוגוסט 12)
אהרון לוי, מנכ"ל Box - ענקית שיתוף המידע בענן, טוען שהאוליגרכיה השלטת במחשוב הארגוני מפנה אט אט את מקומה לדמוקרטיה ופתיחות שהיא הטבע של מיחשוב הענן. דוד אלוש, מנכ"ל CloudCom - נציגתה הרשמית של Box בישראל, מציג תובנות נוספות משיחה שהתקיימה עם אהרון לוי.
אורחת באתר: אורית אלמלך, מנהלת חטיבת היועצים בחברת One1 (אוקטובר 11)
אורית סוקרת את שירות התאמת יועצי IT לצרכי הארגונים, מפרטת את יתרונות השירות: התאמה לצרכי הלקוח, תמיכה מקצועית של מומחי החטיבות המקצועיות ב-One1 ועוד.
דבר המומחה: עופר מורגנשטרן – מומחה לחשיבת עתיד ותבונת המונים (ספטמבר 11)
עופר מציג את תחום חשיבת העתיד מבוססת תבונת ההמונים ככלי חדשני בארגז הכלים של מנהלי הארגונים, המסייע להם למצות את מירב הידע הארגוני בתהליכי החשיבה, התכנון וקבלת ההחלטות בארגון.
סקירת מוצר: Babylon Enterprise – אחזור מידע ארגוני (יולי 11)
Babylon Enterprise מאפשר גישה מהירה ויעילה, למידע ארגוני פנימי המאוחסן במערכות המידע הארגוניות השונות ולמידע חיצוני. ב"קליק" אחד על כל מילה או משפט המופיע על הצג, שולף ה-Babilon-Enterprise את המידע הרצוי מהמערכות הארגוניות לסביבת העבודה של העובד, ומבטל את הצורך להכשיר את העובד בהפעלת המערכות היישומיות, או בצוע פעולות במסגרתן.
אני חולם על הדרכה (מאי 11)
וולט דיסני תבע את האמרה הידועה "מי שמסוגל לחלום, מסוגל גם לבצע". הנכס החשוב ביותר בעבודתו של מנהל ההדרכה בארגון הוא היכולת לחלום, לדמיין ואפילו לפנטז. "חשיבה לוגית", אמר דיסני, "תוביל אותך מ-A ל-B, הדמיון יוביל אותך לכל מקום..."
סקירת כנס: "לקראת פרויקט" – יישום פורטל ניהול ידע בארגון (אפריל 11)
במפגש "לקראת פרויקט", שהתקיים במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, הוצגה מתודה לניהול הפרויקט, נסקרו סיפורי לקוח - Case Studies של ארגונים מובילים והתקיים דיון בהשתתפות הנוכחים.
הגדלת האפקטיביות העסקית תוך שימוש ב-Social CRM (אפריל 11)
המדיות החברתיות מציבות אתגר עסקי מורכב יחד עם הזדמנויות גדולות. ארגון שיידע לרתום את העוצמה הרבה שיש בהן, תוך הבנה כי יש להשקיע במערכות ובניית תהליכים אשר יתמכו בבניית מערכת יחסים אמיתית, שקופה ובעלת ערך ללקוח, יהנה מהצפת ערך רבה. מאידך, ביצוע חלקי או קוסמטי בלבד מול הלקוח, יכול לגרור תגובה שלילית חזקה מאוד מצד הלקוח ששכרה ייצא בהפסדה.
ניהול ידע וניהול קשרי לקוחות – יד ביד לאורך כל הדרך (אפריל 11)
הממשק עם לקוחות מתבצע, בין השאר, באמצעות מערכת CRM ארגונית, ערוצי אינטרנט כגון אתר החברה, בצוע שיחה (chat) ומדיה חברתית. הנסיון מוכיח כי שילוב נכון של מערך ניהול הידע הארגוני בכלים הנ"ל - מביא ערכים מוספים רבים שיפורטו להלן.
אורח באתר: אילן בן שמעון, מנהל מרכז התקשורת והפיתוח, מכון מופ"ת (מרץ 11)
אילן מציג את פעילות מכון מופ"ת עם דגש על השירותים הטכנולוגיים, הניתנים על ידי המכון למערכת החנוך ולארגונים, המשלבים פדגוגיה וטכנולוגיה חדשנית; ומרחיב בנושא התמורות בתחום הלמידה המקוונת היום ובעתיד.
סקירת שירות: "המכללה הארגונית - On Demand" (פברואר 11)
שירות ה"מכללה הארגונית - On Demand", מבית נס טכנולוגיות, מאפשר לארגון מכל סדר גודל שהוא לתפעל במהירות סביבת הדרכה מותאמת לצרכיו, ללא צורך בבצוע השקעות הקמה (רכישת חומרה, תוכנה ועוד). המתודולוגיה, המסופקת עם השירות, מאפשרת לרכז את מכלול המיומנות הקשורות לתהליכי הלמידה וההכשרה (תפעולי, דידקטי, תוכני וניהולי) תחת "קורת גג אחת", ולספק לכל עובד את מסלול הלמידה וההכשרה המותאם לתפקידו, כישוריו ומסלול ההתפתחות שלו בארגון.
סקירת כנס: רתימת הטכנולוגיה ושדרוג חווית הלמידה (ינואר 11)
בכנס, שהתקיים במשרדי נס טכנולוגיות, נסקרו מגמות לשנת 2011 בתחום טכנולוגיות הלמידה; נחשף פתרון "המכללה הארגונית" המאפשר לארגון לרכז את מכלול תהליכי הלמידה וההכשרה בהיבט התפעולי, דידקטי, תוכני וניהולי תחת "קורת גג אחת"; הוצגו סיפורי הלקוח: ויזה כאל וטבע ועוד.
זווית ראיה: 15 מגמות במחשוב הנייד לשנים 2014 - 2011 (ינואר 11)
Jack Gold, אנליסט בכיר בתחום המחשוב הנייד (לשעבר סגן נשיא למחקר ב-Meta Group), מציג מגמות בטכונולוגיות, מוצרים ואסטרטגיות שהשפעתן מהותית בהיבט המשתמשים והארגונים.
יישום מערכת ERP של Oracle בחברת היי-טק, מניסיונה של Objet Geometries (ינואר 11)
אומר איתן אפיק, מנהל מערכות המידע: "כתוצאה מההתרחבות המואצת של עסקי החברה נדרשנו ליישם מערכת ERP המאפשרת ניהול גלובלי ואינטגרטיבי. אי אפשר היה להמשיך ולנהל חלק רחב של תהליכי העבודה בצורה ידנית, כפי שבוצע עד אותה עת".
פרויקט הטמעת פורטל ניהול ידע וקבוצות עבודה, מניסיונה של פולימר לוג'יסטיקס (דצמבר 10)
איל תמוז, מנמ"ר פולימר לוג'יסטיקס, משתף מניסיונו בהקמת פורטל המסייע בשיפור פעילות הפרויקטים, שימור ידע וסנכרון בין קבוצות העבודה השונות.
סקירת כנס: הדרכה ולמידה ממוחשבת בארגון (דצמבר 10)
בכנס, שנערך במסגרת פעילות מועדון העסקים – Business Alignment, נסקרו מגמות בתחום ההדרכה הארגונית תוך התמקדות בתחום הלימוד המקוון; הוצג פרויקט פיתוח הדרכה מתוקשבת לאוכלוסיות מגוונות ב-HOT והודגמה טכנולוגיית ה-UPK המאפשרת הפחתה משמעותית של עלויות הכנת אמצעי הדרכה ושיפור האפקטיביות של הלמידה בארגון.
בניית בסיס ספקים מנצח (דצמבר 10)
תהליך בניית בסיס אספקה הוא תהליך בעל חשיבות קריטית לארגון. זהו תהליך ארוך ולעיתים אף קשה (_נדרשות פשרות) אולם בסופו ניתן לנהל יחסי ספקים יותר תקינים, ממוקדים בנושאים שחשובים לארגון והחשוב מכל להביא תוצאות גבוהות יותר לשורה תחתונה בארגון. חברות אשר יישמו את התהליך לא רק מדווחות על הישגים גבוהים יותר, אלא מראות התייעלות גדולה במשאבים הנדרשים לנהל את הספקים (מחלקות רכש, תפ"י , איכות הנדסה וכו'.)
סקירת מוצר: פורטל "יהלום" מבית נס טכנולוגיות – שולחן העבודה של המנמ"ר (נובמבר 10)
ניהול מערכות מידע בארגון מחייב בקרה מרבית ושוטפת תוך שקיפות מקסימלית, זו מטרתו של פורטל "יהלום" המוצע למנהלי מערכות מידע לשם הטמעתו ביחידתם. הפורטל, מרכז מידע אודות עשרת המרכיבים העיקריים בתחום ניהול מערך המחשוב ומערכות המידע ומאפשר קבלת תמונה הוליסטית לשם בקרה ובצוע שיפורים. התוצאות מוצגות למנמ"ר בתמצית ובצורה גרפית (כגון לוחות מחוונים) כבסיס לתובנות וקבלת החלטות.
סקירת כנס: קבלת החלטות בזמן אמת באמצעות פתרונות BI מתקדמים (נובמבר 10)
בכנס שנערך במשרדי נס טכנולוגיות, הוצגו מגמות, מתודות ופתרונות BI בזמן אמת המסייעים לשיפור הקשר עם הלקוח. בכנס נחשפה טכנולוגיית ה-RTD המסייעת בהפקת הצעות מחיר ללקוח באופן אופטימאלי ומותאם.
הטמעת טכנולוגיה להדרכה ולמידה מתוקשבת – מניסיונה של HOT (אוקטובר 10)
מדגיש ינאי זגורי, מפתח הדרכה ב-HOT: "הטמעת כלים ללמידה מתוקשבת בארגון מחייבת התייחסות לניהול השינוי. פעמים רבות ישנה התנגדות לסוג זה של למידה והעדפת שיטת הלמידה המסורתית שבמהלכה מעביר מדריך / מנהל הדרכה פרונטאלית לעובדים. היה חשוב לנו, כאנשי הדרכה, שגם המנהלים היווכחו ביעילות הלמידה המתוקשבת.
דבר המומחה: ריקי שורק, מנהלת פתרונות הדרכה בנס טכנולוגיות (אוקטובר 10)
ריקי מתארת את ניסיונה ומכלול השירותים שנס טכנולוגיות מספקת ללקוחותיה בתחום ההדרכה והלמידה הארגונית, בוחנת את השינויים שחלו בתחום בעשור האחרון וסוקרת פרויקט מאתגר שבוצע לאחרונה בחברה גלובאלית בהיקף של עשרות אלפי משתמשי קצה ולמעלה מ-20 שפות.
לנהל את השינוי ולהצליח (ספטמבר 10)
אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים על סדר יומם של מנהלים ומנהיגים הוא תהליך ניהול השינוי אותו הם נדרשים להוביל כחלק בלתי נפרד ממחזור החיים הארגוני. תהליך של שינויי נוצר בדרך כלל כתוצאה מפערים בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי, בייחוד בעידן בו המצב הקבוע בו שרויים ארגונים הוא מצב של שינוי. תוצאת השינוי לרוב מגדילה את המורכבות בה פועל הארגון ומחייבת אותו, לשנות את האסטרטגיה שלו באמצעות רכישת תכונות משלימות שיסייעו לו בהגשמת מטרותיו, בשגשגו או בהמשך שרידותו והרלוונטיות שלו.
ניהול ישויות ארגוניות (MDM) - אתגרים ותועלות עסקיות (ספטמבר 10)
חברה גדולה מקנדה, שעסקיה מקיפים יותר מ- 1100 חנויות retail , אתר מכירות באינטרנט, תחנות דלק, שירותים פיננסיים ועוד, הצליחה במהלך השנתיים האחרונות להגדיל מכירות ולהקטין הוצאות הישג משמעותי עוד יותר בתקופה של מיתון עולמי שפגע קשה בשווקי הפעילות שלה. הצלחתה של האסטרטגיה השיווקית ויישומה בפועל התאפשרה בעזרת שימוש בפלטפורמה תשתיתית מסוג MDM.
DQA – הדרך להשגת איכות נתונים בארגון (אוגוסט 10)
התלות שלנו במידע נכון ומאומת מובילה למסקנה שארגון מושתת לא רק על הנכסים הפיזיים, האנושיים והאינטלקטואליים הנמצאים ברשותו אלא גם על תשתיות מידע יציבות ומכאן גם הקריטיות של איכות הנתונים הנמצא במחסן הנתונים ובכך נעסוק.
סקירת כנס: BI - מידע עסקי למנהלים (אוגוסט 10)
במפגש, אשר התקיים ב-26.7.10 במסגרת פעילות מועדון העסקים – Business Alignment, נסקרו היבטים שונים הקשורים לאימוץ מערכות BI – בינה עסקית בארגונים; הועברה סקירת חברת המחקר – IDC, נסקרו תובנות ליישום מוצלח של פרויקט BI בארגון ונחשפו טכנולוגיות ויישומים מבוססי SAP Business Objects.
אורחים באתר: דייב ג'ונס, אדובי מערכות וראובן אגסי, יו"ר קוויקסופט נציגת אדובי בישראל (אוגוסט 10)
דייב ג'ונס וראובן אגסי מציגים טכנולוגיה פורצת דרך של אדובי בתחום המסמכים המקוונים - Live Cycle Enterprise Suite, אשר אומצה על ידי ארגונים וממשלות בעולם לשיפור הקשר עם הלקוחות.
פתרונות LiveCycle לחווית משתמש אינטואיטיבית (ינואר 10)
החשיבות של מתן חווית משתמש חיוביות ללקוחות אינה דבר חדש. “ שירות עם חיוך", “שביעות רצון מובטחת", ו-”הלקוח תמיד צודק" הן כולם דוגמאות קלאסיות של הדרכים שבהן חברות שילבו את העיקרון כחלק מהנוהג העסקי שלהן כשהן עובדות מול לקוחות באופן אישי, בדואר, או בטלפון. עם המעבר של הפעילות העסקית לאינטרנט, חברות רבות מתמודדות עם השאלה כיצד להמשיך לספק ללקוחותיהן חוויה חיובית דומה.
הטמעת מערכת CRM ON DEMAND – מניסיונה של TraceSpan (דצמבר 09)
אורן כרסנטי, מנהל הכספים: "בסיום התהליך עמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו כולל הטמעה בלוחות הזמנים שהוגדרו. היום, לאחר מספר חודשים מ"עליה לאוויר", פעילות אנשי המכירות משולבת במערכת. המנכ"ל, שעבד בעבר עם דוחות ואקסלים, יכול בכל שעה לצפות בנתוני המערכת ולקבל תמונת ON LINE מלאה אודות תהליכי המכירה והשרות. כל פגישה מכירות – Sales Meeting, מתבצעת על בסיס המערכת.
סיפור לקוח – IT&Business Alignment: אי.סי.איי טלקום (דצמבר 09)
אי.סי.איי טלקום קיצצה במחצית את משך ועלות הכשרת המשתמשים הודות לכלי לימוד גמיש שיושם בשפה הסינית.
מסמכים אלקטרוניים בעולם העסקי – הצעד הבא (אוגוסט 09)
יישומים מקוונים מאפשרים חסכון אדיר בעלויות ומציעים דרך יותר חיובית ויותר פרודוקטיבית ללקוחות, לשותפים ולעובדים. אך אם היישומים אינם אינטואיטיביים ואין בהם אינטראקטיביות שמושכת את המשתמש, אנשים לא ישתמשו בהם.
שרשרת אספקה סולארית - המפתח לצמיחה גלובלית (יוני 09)
בשנתיים האחרונות, תעשיית האנרגיה הסולארית צומחת במהירות - במערב-אירופה (במדינות: גרמניה, ספרד, איטליה, ויוון), באסיה (במדינות: סין והודו), במזרח התיכון (באבו-דאבי), ובארה"ב. בשנים הבאות, חברות מובילות בתעשייה זו ישקיעו מאמצים רבים, כדי להביא את האנרגיה הסולארית ל"כל משתמש בעולם".
הקטנת עלויות ושיפור ביצועים באמצעות הטמעת טכנולוגית Industrial BPM (דצמבר 08)
בימים בהן חברות וארגונים מבקשים להקטין עלויות ולשפר ביצועים, שימוש בטכנולוגיית Industrial BPM המיושמת על ידי חברת ג'נרל מהנדסים מעניק חסכון במשאבים וייעול תהליכים עיסקיים בארגונכם.
דבר המומחה: ניר בירן, יועץ בכיר באלטרנטיבה, מומחה ל-BI&DWH (דצמבר 08)
ניר מפרט את התועלת הצפויה לארגון כתוצאה מהטמעת מערכת BI בארגון, מהלך הביצוע של הפרויקטי BI, חשיבות הטכנולוגיה וההבדלים בין ארגונים גדולים לארגוני SMB בתחום זה.
ניהול סיכוני תקשורת בין אישית בין שותפים לפרויקט/תהליך (נובמבר 08)
לפתרון בעיית העברה ועיבוד מידע בארגון לא די בבניית מבנה ארגוני מתאים או כתיבת נהלים מסודרת ואפילו לא קביעת מנגנוני תאום ובקרה כגון ישיבות תכופות וכו. מאמצים אלה חשובים ונדרשים, אבל, פעם אחר פעם אינם משיגים את המטרה. התקשורת אינה גמישה, זריזה ועשירה דייה כדי למנוע את התקלות.
סקירת מוצר: UPK מבית ORACLE – המדריך הווירטואלי ליישומים ארגוניים (אוקטובר 08)
Oracle's User Productivity Kit - UPK מייצר: תיעוד תהליכים עסקיים, תסריטי בדיקה, סימולציות, מדריכים למשתמש ועזרים לתמיכה בהפעלה שוטפת של היישום הארגוני ב-ON LINE, מגביר את מיומנות ויעילות המשתמשים ומפחית את הסיכונים בפרויקטים של מחשוב ארגוני. UPK פועל בסביבות ארגוניות מגוונות (ORACLE, SAP, SIEBEL, יישומים מקומיים ועוד).
ניהול מיטבי של חוזים - ניצול הזדמנויות ומזעור סיכונים (יוני 08)
לעתים קרובות חוזים מופרים, או אינם מיושמים במלואם מסיבות פשוטות, לכאורה. לדוגמה: אי-תשומת לב לפרטי החוזה, העדר בקרה מספקת, או העדר התראות יזומות על מועדי ביצוע, או על אירועים בניהול החוזה.
האם ניתן לשלוט בכל הפונקציות בארגון בלחיצת כפתור? (יוני 08)
האם ניתן לדעת מה הוא קו המגמה בארגוננו, האם ניתן לדעת מה רמת הרווחיות של ארגוננו והכול בלחיצת כפתור? על מנת שנהיה יעילים יותר נצטרך לזהות את נקודות החוזק והחולשה בארגוננו, כיצד נוכל לעשות זאת?
ניהול ידע בגופי IT – לעשות יותר בפחות (מאי 08)
מאמר זה מתאר את הצורך בניהול ידע בגופי IT, מתאר את אופן מיפוי הידע הנדרש לשם השגת יעדי פעילות ניהול הידע ומציג את התהליכים והתרבות הארגונית המתאימה הנדרשים לשם הפיכת גופי IT לגופים המנהלים באופן שיטתי את הידע הגלוי והסמוי הנרכש על ידי עובדיהם.
Project Collaboration Portal: פלטפורמת ניהול פרויקטים התומכת בעבודת צוות ושיתוף ידע (אפריל 08)
ניהול פרויקטים הוא כנראה המבחן העליון, ואולי הקשה ביותר, של תפיסת ''ניהול מונחה תוצאות''. בפרויקטים התוצאה חייבת להיות מסומנת מראש ואי אפשר, בדיעבד, לסמן מטרה סביב התוצאות בפועל.
הקמת מערכות BI על ידי משתמשים בארגון – מניסיונה של חברת מטרו מוטור בע"מ (דצמבר 07)
מערכת ה-BI שהוטמעה בארגון הביאה למפנה משמעותי בהפיכת נתונים למידע. המערכת מאחדת נתונים ממערכות תפעוליות שונות, מציגה את הנתונים בצורה מסוכמת ומפורטת בצורה נוחה לקבלת החלטות ומאפשרת ביצוע שינויים על ידי מנהלים בארגון ללא צורך בהפעלת כח אדם מקצועי לצורך כך.
אורח באתר - ניצב משנה שי קופרמן, ראש מחלקת יישומים וניהול פרויקטים במשטרת ישראל (אוקטובר 07)
ניצב שי קופרמן מציג את פעילותה העניפה של מחלקת יישומים וניהול פרויקטים במשטרת ישראל, מציין את תפיסתו לגבי יישום מערכת ERP בינלאומית, סוקר את המערכות המסייעות למערך המשטרתי המבצעי ופורס את הפרויקטים ה"מעניינים" העכשויים וכן את מפת הדרכים לשנים הבאות.
אורח באתר - Totila Falck, מנהל פעילות פתרונות IT לניהול החומר בחברת ESG ׁ(אוקטובר 07)
שמואל מרדלר נפגש עם Totila Falck במסגרת ביקורו בישראל ושמע ממנו על מערכת הקטלוג האחידה של נאטו ויתרונותיה לספקי התעשייה הצבאית והבטחונית ברחבי העולם.
ניהול ידע תומך מכירות (אוגוסט 07)
מערך ניהול ידע אפקטיבי המשלב פתרון טכנולוגי, תהליכים ותרבות ארגונית מהווה גורם מכריע בהגדלת המכירות, קיצור זמן הטיפול במכרזים והתמודדות עם שאלות ובעיות העולות בשלבי המכירה השונים.
היבטים טכנולוגיים לניהול הידע הארגוני (ינואר 07)
קיימות כמה חלופות פופולאריות לתמיכה טכנולוגית בפרויקטי ניהול ידע: א. קניית מוצר מדף סגור עם יכולת להתאמות בעת הצורך; ב. קניית סביבה המאפשרת בנייה של רכיבי ניהול ידע כאלה או אחרים; ג. פתוח פנימי בארגון על בסיס כלים קיימים ויכולות הפתוח הפנימיות.
מחלת השכחה, זיכרון ארגוני, ניהול ידע ומה שבינם (דצמבר 06)
לפני מספר שנים יצא לאקרנים סרט מתח חדש בשם memento. המפיקים הבטיחו סרט חדשני שכמותו לא נראה, ואכן סיפקו לנו סרט פילוסופי על תעתועי המוח האנושי, אשר מעניק לנו, מנהלי וצרכני הידע, באופן מפתיע, נקודת מבט חדשה ומרתקת על מהות הזיכרון הארגוני הקולקטיבי בכלל וניהול ידע בפרט.
כריית נתונים לעסקים (יולי 06)
דוחות כריית נתונים (data mining) מסוגלים למצוא בנתונים דפוסים מעניינים שלא ניתן לגלות אותם באמצעות דוחות "רגילים". בדרך זו ניתן להפיק דוחות שעונים לשאלות הבאות: מה מאפיין נטישת לקוחות? מה מאפיין פריטים פגומים? מה מאפיין לקוחות שרוכשים מוצר מסוים? וכד'
קריטריונים לבחירת מערכת לניהול מסמכים (יוני 06)
מערכת ניהול המסמכים הינה מערכת מיחשובית לכל דבר ועניין וכך גם ההתייחסות אל הבחירה הנכונה של המערכת. מהן הנקודות המהותיות הנדרשות לבחינה בעת הערכות לפרוייקט שכזה.
בקרה אסטרטגית: כיצד נשמור את הארגון שלנו אפקטיבי?
במאמר זה נדון בסוגיה הבאה: האם אנו מבינים את הסביבה בה אנו פועלים? האם היעדים שהצבנו והדרך שהתווינו להשגתם תואמים את המציאות? האם אנו חסינים מפני הפתעה אסטרטגית?
סדנאות
סדנה: "ניהול יחסים ויחסים בניהול - בארגון", יום שני ה-18.9.17. ד"ר אבי מרדלר ושמואל מרדלר
סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME", ה-26.9.17, ערן רוטליין
מונחים
Business Process - תהליך עסקי
אוסף אירועים ופעילויות/שלבים (steps) המתבצעים ברצף לוגי מסוים.
Business Scenario - תרחיש עסקי
תהליך ליבה של הארגון, תהליך עסקי מקצה לקצה, חוצה מחלקות בארגון ותחומים במערכת המידע, המורכב מרצף לוגי של אירועים ותהליכים (פעילויות).
Information - מידע
נתונים אשר פורשו וקבלו משמעות ניהולית/אופרטיבית.
Information Systems - מערכות מידע
קישוריות שבין מחשבים, תוכנות, אנשים ותהליכים המיועדת לאיסוף, עיבוד והפצה של מידע לצרכי תכנון, קבלת החלטות, תפעול ובקרה.
Integrated Enterprise - הארגון האינטגרטיבי
ארגון שבו התקשורת והשילוב שבין הפונקציות השונות, התהליכים והאנשים מתבצע באופן שמייעל משמעותית את פעולתו.
Kaizen - שיפור מתמיד
גישה ותרבות ארגונית של שיפור שרשרת הערך ע"י מאמץ מתמשך ויומיומי כחלק מהתרבות הארגונית.
KNOWLEDGE - ידע
משמעויות ותובנות הנקשרות לפריט מידע כלשהו. ההקשר נובע מנסיון והוא תלוי אדם או ארגון.
OCR - Optical Character Recognition
שיטת איסוף נתונים הקשורה לקריאה של כתבי יד ופונטים יחודיים.
OPEN KNOWLEDGE - ידע גלוי
ידע קל להגדרה, ידוע, ברור, קל לזיהוי וחשיפה. עונה לשאלה מה אני יודע שאני יודע? ומה אני יודע שאני לא יודע?
Organizational Behavior - התנהגות ארגונית
שדה החקר המתמקד ביחסי הגומלין שבין הארגונים לבין האנשים והקבוצות המרכיבים אותם; האופן בו גורמים בארגון משפיעים על התנהגותם של פרטים והאופן שבו פרטים וקבוצות משפיעים על המבנה, התרבות והאקלים הארגוני.
Organizational Learning - למידה ארגונית
יכולתו של ארגון לקבל הארה - INSIGHT מניסיונו העצמי ומניסיונם של אחרים ולשנות את הדרך בה הוא פועל לאור הארה זו.
Polyhierarchy - עצי ידע רבי היררכיות
עיצי ידע רבי היררכיות הנם עצים בהם לעלה אחד יכול להיות יותר מענף אב אחד. בניגוד לטקסונומיה רגילה בה יש היררכיה אחת, במצב זה יש צורך להציג מבטים שונים על אותם פריטים.
PDCA - Plan-Do-Check-Action
תהליך של ארבעה שלבים המיושם לשם שיפור האיכות.
Process Improvement - שיפור תהליך
פעולות המיועדות לאתר ולמנוע גורמים של איכות נמוכה, חוסר סטנדרטיזציה ופעילויות שאינן מוסיפות ערך לתהליך.
Promoting Knowledge Item - פריט ידע ממנף
פריטי ידע אשר ניהולם יביא להגדלת האפקטיביות של הארגון ויקדם השגת יעדיו.
ROI - Return on Investment - החזר השקעה
בחינה תמחירית של ההחזר על השקעה כספית המובטא לרוב כאחוז הצפוי מהכנסות של הנכס/פרוייקט ביחס לכמות שהושקעה ביצירתו.
Rounting - ניתוב
מידע אודות תהליך הייצור של פריט מסויים כולל את הפעולות שיש לבצע, סדר הפעולות מרכזי העבודה המעורבים והתקנים לפעילויות בהיבט של זמן כינון וזמן ריצה.
Sigma Quality
שיטה המורכבת ממכלול תפיסות וכלים המיעדים שונות בתהליכים והפחתת פגמים במוצר.
Supply Chain - שרשרת אספקה
רשת גלובלית המשמשת לאספקת מוצרים ושירותים משלב חומר הגלם ללקוחות סופיים באמצעות מהלכים מוגדרים של מידע, הפצה פיסית ומזומן.
Systems Analysis - ניתוח מערכות
ניתוח מפורט של דרישות המידע של הארגון, המאפיינים הנוכחיים של מערכות המידע הקיימות ודרישות המידע הקשורות לשינויים המתבקשים. שיטה לפתרון בעיות המכילה את הזיהוי, לימוד ובחינה של תתי מערכות במסגרת השלם.
taxonomy - טקסונומיה
מושג שתכליתו עשיית סדר מדרגי בעל משמעות. (טקסיס=סידור, ונומוס=חוק). הסידור המיון והקטלוג של הידע מאפשרים שימוש בשפה אחידה בארגון והתמצאות קלה.
TOC - Theory of Constraints - תורת האילוצים
פילוסופיית ניהול אשר פותחה על ידי ד"ר אליהו גולדרט המיושמת בשלושה תחומים בעלי קשרי גומלין: לוגיסטיקה, מדדי ביצוע וחשיבה לוגית.
TCO - Total Cost of Ownership - עלות בעלות כוללת
סך עלות הבעלות של פתרון מחשובי או פתרון לוגיסטי כגון שרשרת אספקה.
The Knowledge Cycle - מחזור הידע
מחזור הידע כולל איסוף הידע מהשטח, עיבודו של הידע, אחסונו של הידע, הפצתו של הידע, שימוש בידע והעברת משוב על הידע.
TQM - Total Quality management
מושג לשם הגדרת שיטת ניהול יפאנית לשיפורי איכות. מבוסס על שיתוף כלל העובדים בארגון בשיפור תהליכים, מוצרים שירותים ותרבות העבודה.
Training - הדרכה
הקניית המיומנויות והידע הנדרש למשתמשים על מנת שיוכלו להשתמש במערכת הממוחשבת המוטמעת בארגון, בהתאם לתפקידיהם השונים.
Value Stream - שרשרת ערך
שרשרת הפעולות שתכליתן יצירת הערך והעברתו ללקוח, דרך מכלול הצעדים אותם עובר המוצר/שירות: מהספקים לארגון, וממנו אל הלקוח הסופי.
מפגשי שיתוף ידע - 2017 - של מועדון המנמ"רים
מטרת המפגשים להפחית סיכונים ולשפר את יכולות ה-IT בארגון על ידי שיתוף ידע בין המשתתפים וקבלת משובים לסוגיות שיועלו על ידם. לפרטים והרשמה>>>
18.9.17 סדנה: "ניהול יחסים ויחסים בניהול - בארגון"
בסדנה יוצגו שתי גישות של אבחון והתערבות, המציידות את המנהלים בכלים מעשיים ואפקטיביים לבנייה וניהול מערך יחסים תומך בהנעת עובדים ויצירת מעורבות - Engagement. למידע נוסף >>
26.9.17 סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME"
בסדנה תוצג מתודולוגיה סדורה לשלבי הבחירה וההטמעה ותתבצע סקירה של שלוש מערכות ERP (פריוריטי, SAP Business One ו-Infor M3). לפרטים והרשמה>>
סקירת כנס: 2017 Business Analytics Focus
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות חדשנות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למקבלי החלטות בארגון. בכנס שיתפו החברות סלקום ו-MinuteMedia מניסיונן בהקמת מערכי Business Analytics מתקדמים >>
MBTI - Presenting Type in Organizations
מודל ה-MBTI המתבסס על התיאוריה של קארל יונג אודות סוגי טיפוסים פסיכולוגיים, מסייע למנהלים בהנעת והעצמת עובדים ושיפור תפוקות ברמת העובד והצוות>>
סקירת כנס: CIO FOCUS 2017 - הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים
הכנס החמישי של מועדון המנמ"רים מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG כלל סקירות מקצועיות מטעם IDC ו-KPMG, חשיפת טכנולוגיות מתקדמות מובילות לשוק ה-IT, הצגת תוכנית הפעילות של המועדון לשנת 2017 ודיוני שולחן עגול. לפרטים>>
Crowdsourced Coaching במועדון מנהלי מערכות מידע
יישום השיטה במפגשי מועדון המנמ"רים, מעודד שיח קולקטיבי אודות אתגרים ופתרונות אפקטיביים לפתרונם. לצפיה>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe