DT
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 

משאבי אנוש

מאמרים סדנאות מונחים בלוגים / קבוצות דיון מרכזי התמחות
מאמרים
סקירת כנס: "ERP Focus 2017 - כנס המחשוב הארגוני” (אוגוסט 17)
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה, בהשתתפותם של כ-140 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות מגמות חדשות בתחום המחשוב הארגוני בנושאים מגוונים כגון: מחשוב ענן, מוצרים מתמחים, התייעלות תפעולית, גישות יישום ועוד.
סקירת כנס: "Business Analytics Focus 2017" (מאי 17)
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות חדשנות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למקבלי החלטות בארגון. בכנס שיתפו החברות סלקום ו-MinuteMedia מניסיונן בהקמת מערכי Business Analytics מתקדמים.
סקירת כנס: CIO FOCUS 2017 – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 2017)
הכנס החמישי של מועדון המנמ"רים מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG כלל סקירות מקצועיות מטעם IDC ו-KPMG, חשיפת טכנולוגיות מתקדמות מובילות לשוק ה-IT, הצגת תוכנית הפעילות של המועדון לשנת 2017 ודיוני שולחן עגול.
סקירת כנס: הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון (נובמבר 16)
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סייע למקבלי החלטות ובעלי עניין להבין את משמעויות הטרנספורמציה הדיגיטלית ותרומתה העסקית לפעילות הארגון, מתודולוגיות יישום, טכנולוגיות תומכות, חדשנות ועוד.
בחירת מערכת ERP לעסק הקטן והבינוני (נובמבר 16)
בחירת מערכת ERP (או כל מערכת אחרת), זו החלטה חשובה, שתשפיע על העסק שלכם מספר שנים קדימה, לכן, כדאי להשקיע, ולבחור את המערכת שבאמת מתאימה לכם. ריכזתי עבורכם את 10 הטעויות הנפוצות ביותר, תשתדלו להימנע...
סקירת מוצר: O-T-Tech– מערכות מבינות דיבור (אוקטובר 16)
O-T-Tech הינה מערכת המבינה דיבור מתקשרת עם לקוחות בשיחות נכנסות או יוצאות למטרות מגוונות: שירות, שיווק, וכוללת אפשרויות להתאמה אישית על פי צורכי הלקוח.
אתגרי רכש פתרונות ענן (יולי 16)
היכולת של מנהלים עסקיים בארגון לרכוש פתרונות ענן באופן עצמאי, מביאה להיווצרותו של "IT צללים – Shadow IT" – רכש פתרונות מחשוב ללא תיאום עם אגף המחשוב בארגון. על העוסקים ברכש פתרונות בענן לשים לב למספר מאפיינים חשובים בהתקשרות, כמפורט להלן.
סקירת מוצר: InfoBay מקבוצת מלם-תים – פלטפומה ארגונית לשליחה והפצה של מיילים מאובטחים ומוצפנים (יולי 16)
מערכת InfoBay מאפשרת שליחה מבוקרת של מיידע רגיש בתצורה מאובטחת ומוצפנת, תוך בקרה וניהול של העברת המידע בתוך הארגון ומחוצה לו.
סקירת כנס: "ERP FOCUS 2016" (אפריל 16)
בכנס נסקרו מגמות וחידושים בתחום המחשוב הארגוני - ERP והוצגו מתודות וטכנולוגיות מובילות בנושאים כגון: מיצוי ערכים עסקיים מבוססי טכנולוגיה, פתרונות מקיפים למחשוב ארגוני, פתרונות מתמחים, האינטרנט של הדברים - IoT ועוד.
סקירת כנס:"CIO FOCUS 2016" – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 16)
הכנס כלל: מתחם תצוגה של טכנולוגיות ומתודולוגיות מתקדמות, מפגשי שיתוף ידע וסקירות מקצועיות כגון: מקורות הידע של המנמ"ר בעידן החדש, כיצד להתחבר ל-Business, מגמות בתשתיות ה-IT בשנת 2016, סייבר סקיוריטי – לקחים ואתגרים, Business Driven IT, מנהלי מערכות המידע והמשאב האנושי בארגון ועוד.
סקירת כנס: "טכנולוגיות בניהול שירות" (דצמבר 15)
הכנס התמקד בפתרונות טכנולוגיים ומתודות מתקדמות לניהול השירות. בין נושאי הכנס: מערכות מומחה לזימון טכנאים, ניהול והנגשת ידע לנציגי השירות וללקוחות, רב ערוציות והדרך למימוש נכון, יישום מערכי שירות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הנגשת שירות לאנשים עם מוגבלויות ועוד.
סקירת כנס: "ניהול מסמכים ותוכן ארגוני" (יולי 15)
הכנס התמקד בפתרונות לניהול מסמכים ותוכן ארגוני בעידן החדש וערכם הכלכלי לארגון. בין נושאי הכנס: אמצעים ליצירת תכנים / מסמכים, רגולציה, שלוב מסמכים בתהליכי עבודה, חתימה אלקטרונית, אתגרי סריקת וארכוב מסמכים ועוד.
כיצד מסירים מכשולים בפרויקט ERP? (יולי 15)
במהלכו של פרויקט ERP ניצבים מכשולים רבים, אך מודעות למכשולים פוטנציאליים, ניהול נכון ובחירה נכונה של פתרון וספק יכולים לעשות את כל ההבדל.
זווית ראיה: על חדשנות בעולם מערכות לניהול לניהול משאבי אנוש והאבולוציה של כח העבודה (אפריל 15)
במסגרת עבודתי אני משוטט וחוקר ברחבי הרשת כל פסית מידע בנוגע לטרנדים החדשים בעולם ניהול המשאב האנושי. מדובר בעולם מתחדש שעובר טלטלה יסודית בתקופה האחרונה ומנקז אליו גישות חדשות, לעיתים מנוגדות זו לזו.
סקירת כנס: "ERP FOCUS 2015" (מרץ 15)
בכנס, שנערך ב-3.3.15 בשיתוף פעולה בין החברות: ERP.ORG ו-R.M Direct, נסקרו פתרונות והיבטים שונים הקשורים למחשוב ארגוני – ERP בארגונים מסדר גודל קטן ובינוני.
אורח באתר: טל פרנקל, מנכ"ל חברת FBC המתמחה ביישום והטמעת מערכת פריוריטי (פברואר 15)
טל פרנקל מציג את התמחות חברתו בתחום המחשוב הארגוני, מציין את הערכים המוספים של מערכת פריוריטי בשוק הישראלי, סוקר את מתודולוגיית היישום המפחיתה סיכונים במהלך ביצוע פרויקט ERP בארגון ואת ה"אני מאמין" שלו במתן שירות ללקוחות.
סקירת כנס: "CIO FOCUS 2015" – הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים Business Alignment (ינואר 15)
בכנס, אשר התקיים ב-12.1.15 בכפר המכביה, סוכמה שנת פעילות עניפה של מועדון המנמ"רים. בהרצאות הכנס נסקרה דרך התאמת פעילות המנמ"ר לשינויים המתהווים בארגונים, הוצגה מתודה לשיפור השיח הפנים ארגוני, נחשף שירות חדש מבית המועדון המסייע למנמ"ר המבצע פרויקט בארגונו ונסקר השינוי האסטרטגי שבוצע בבנק ירושלים והשפעתו על מערך ה-IT. המנמ"רים בכנס התוודעו למתודולוגיות וטכנולוגיות חדשות של ספקים מובילים בתחום.
יישום מערכת Bgate ERP במרכז וסניפי הרשת - מניסיונה של נייל סטודיו (נובמבר 14)
מציין אנדרו גרוב, מנהל מערכות המידע בנייל סטודיו: "הצלחת המערכת והיתרונות העסקיים נובעים מכך שהצלחנו לקבל פתרון מחשוב ארגוני מלא, המקיף את כלל הפעילויות של ארגון כמו שלנו, מבלי להיות נדרשים להטמעה של פתרונות מתמחים שונים כפי שבצענו בעבר.
סקירת מוצר: Open Text – לניהול תוכן ארגוני ECM (נובמבר 14)
פתרון תוכנה מוביל לניהול מסמכים ותוכן ארגוני, בסביבת SAP ומחוץ לסביבת SAP, המאפשר בין השאר: קישור מסמכים לתהליכים העסקיים הארגוניים, מתן יכולת עריכת מסמכים וניהול סטטוסים בעבודה עם מסמך, מנגנון Work Flow המאפשר לנתב מסמכים בתהליכים עסקיים, רמות הרשאה שונות על מנת למדר תוכן בעל משמעות עסקית חסויה ועוד.
דבר מומחה: שי עבאדי, מומחה לניהול תוכן ארגוני – ECM (נובמבר 14)
שי מציג את ניסיונו בתחום התוכן הארגוני, סוקר את היעדים העיקריים הניצבים בפני ארגון במהלך הטמעה של מערכות ECM לניהול תוכן ארגוני, מפרט את השלבים בביצוע פרויקט בתחום ועוד
סקירת מוצר: SISense – פתרון BI למנהל העסקי (אוקטובר 14)
SiSense - פתרון BI חדשני המיועד לשימושם של מנהלים עסקיים, שאינם ממוקדי טכנולוגיה, מאפשר להגדיר בצורה נוחה את מקורות המידע הרלוונטיים לבחינה העסקית לה הם נדרשים, ולמצות את התובנות העסקיות שניתן לבסס במהלכה (מגמות, קורלציות, השוואות ועוד).
סקירת כנס: "Microsoft ERP" (אוקטובר 14)
בכנס, שהתקיים במתכונת "בית פתוח" ב-ERP.ORG, סקרו מומחי מלם מערכות את פתרונות ה-ERP של מיקרוסופט בהיבטים טכנולוגיים ויישומיים. ארז איצקוביץ, מנהל תחום פתרונות עסקיים Dynamics במיקרוסופט ישראל, חשף נושאי חדשנות בפתרונות ה-ERP של מייקרוסופט; וכן נסקר פרויקט יישום והטמעה של מודול ניהול משאבי אנוש של מערכת Microsoft AX שבוצע ע"י מלם.
אנליטיקה עסקית (BA) בארגון – מרעיון לפרויקט מוצלח (ספטמבר 14)
מיכל שטל דיסקין, מנהלת אפליקציות כספים ומשאבי אנוש באגד, סוקרת נושאים שונים שיישומם יביא למימוש מוצלח של פרויקט אנליטיקה עסקית בארגון: בחירת הלקוחות הארגוניים, איתור רעיונות לפרויקט, מאפיינים לרעיון נכון, ניהול התהליך ועוד.
כשד"ר אלפרד אדלר פוגש את הארגון (אוגוסט 14)
יישום עקרונות אדלריינים יאפשר יצירת שיח אפקטיבי בין מנהלים בארגון אודות אתגרים ניהוליים ושיפור אפקטיביות עסקית. זאת, באמצעות תהליך מתודולוגי המעודד את המשתתפים להשתמש ביכולות הקבוצה, באופן משתף ודמוקרטי.
סקירת כנס: מפגש פורום Business Analytics (אוגוסט 14)
המפגש התקיים בנוכחות עשרות מנהלי BA ומנהלים עסקיים ובמסגרתו נסקרו נושאים כגון: פעילות פורום Business Analytics, דרכים למדידת ROI של פרויקט אנליטיקה עסקית בארגון, כיצד "למכור" פרויקט BA למשתמש ארגוני, Predictive Analytics, ועוד.
INFOR - שחקן ישן / חדש בשוק המחשוב הארגוני (יולי 14)
במהלך העשור האחרון רכשה חברת INFOR פתרונות מחשוב ארגוניים שונים: BPCS, BAAN, LAWSON ועוד ובססה קהל לקוחות רחב המונה כ-70,000 ארגונים במעל ל-200 מדינות. בשנים האחרונות מבצעת INFOR מהלכים משמעותיים למימוש סביבה חדשנית – Infor 10x – אשר תסייע לה להפוך לשחקן מהותי בשוק המחשוב הארגוני. האסטרטגיה של Infor מתבססת על שלושה מרכיבים: התמחות ענפית, סביבות שיתופיות (טכניות ואפליקטיביות) וממשק משתמש חדשני.
מחשוב נייד בארגון – הלכה למעשה (מאי 14)
מומלץ לגבש צוות חשיבה אסטרטגי אשר יציע רשימה של יישומים ניידים היוצרים ערך עסקי בעבור הארגון (התייעלות) ו/או הלקוחות. מומלץ להתייעץ עם המחלקות השונות בארגון כגון: שיווק, IT, מכירות ועוד, לסרוק את התהליכים העסקיים ולאתר את אותם תהליכים שניתן לשפר על ידי נגישות למכשיר נייד.
זווית ראיה – 10 נושאים המביאים הצלחת פרויקט BI ויצירת ערך עסקי לארגון (מאי 14)
רפי ינקוביץ, יועץ BI סוקר את הלקחים העיקריים הקשורים להצלחת פרויקט BI בארגון, בהיבטים שונים: ארכיטקטורה, נתונים, טכנולוגיה, שפה ותרבות ארגונית, ועוד.
אורחת באתר: אורית קניגסברג, מנהלת חטיבת היישומים במלם מערכות מקבוצת מלם-תים (מאי 14)
אורית קניגסברג סוקרת את הפרופיל המקצועי של חטיבת היישומים במלם מערכות, מציינת את ה"אני מאמין" שלה בניהול החטיבה, מדגישה את האופנים לשימור ושיפור הידע והתובנות לגבי הקשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.
סקירת כנס: מועדון המנמ"רים Business Alignment, מפגש שני 2014 (מאי 14)
בכנס, שהתקיים ב-12.5.14 במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקר תחום מחשוב הענן והדרך לבחינת אימוצו בארגון, הוצג בצוע פרויקט PLM בארגון, הודגם שינוי אסטרטגיה עסקית בבנק ירושלים והשפעתו על מערכות המידע ועוד.
סקירת כנס: Oracle Cloud Applications Day 2014 (אפריל 14)
מאות מוזמנים גדשו את אולם המליאה והמסלולים המקצועיים במהלך הכנס בו הציגה חברת אורקל סט של פתרונות יישומיים המוצעים לארגונים במודל ענן. מודל אספקת הפתרונות, המתבסס על פתוחים ורכישות של חברת אורקל, יאפשר לארגונים רבים יותר לצרוך פתרונות מתקדמים בתחומי המכירות, שיווק, תפעול, משאבי אנוש, ועוד מבית אורקל.
אורח באתר: דורון קליין, מנכ"ל עמותת אריאלה (אפריל 14)
דורון קליין מציג את מטרות עמותת אריאלה - עמותה לקידום מצוינות בקרב עולי אתיופיה בישראל, הסיבות שהביאו להקמתה של העמותה, דרך פעולתה והתוכניות לעתיד.
אז מה זה סינרגיה ומדוע חשוב "להתנשק" גם בארגונים ? (מרץ 14)
מנהל מערכות המידע, בדומה למנהלים אחרים בארגון, נמדד יותר ויותר על יכולתו לשפר את הפעילות העסקית של הארגון. בכדי להצליח בכך עליו לשנות את מעמדו ממומחה טכנולוגי לחבר הנהלה ולעלות את רמת הסינרגיה בתוך הצוות שלו ובינו לבין מנהלים עסקיים אחרים בארגון.
סקירת כנס: מועדון המנמ"רים Business Alignment, מפגש ראשון 2014 (מרץ 14)
בכנס, שהתקיים ב-25.2.14 במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקרו מתודות לשיפור יחסי הגומלין מנמ"ר / מנהלים בארגון, הוצג מערך תגמול שיגן על יחידת ה-IT מפני מתקפת גיוס ומתחרים, הותנע מחקר מועדון בנושא IT בינלאומי / גלובלי, נסקרה מתודה למזוג פעילות IT עקב רכש חברות, ועוד.
CIO: אכוף אסטרטגיית ענן בגישת "המקל והגזר" (ינואר 14)
היצע פתרונות הענן מתרחב ומביא לשינוי מהותי בדרך בה ארגונים צורכים טכנולוגיה. מנהלי מערכות מידע נדרשים להבין את מהות השינוי ולאמץ את הפתרונות בשיתוף פעולה עם המנהלים העסקיים בארגונם, כדי שיוכלו למשול בסביבת ה-IT כולה.
דבר המומחה: הדר ניר, מומחית הדרכת מנהלים בשפה הסינית (דצמבר 13)
הדר מציגה את הייחודיות שבשפה הסינית, המרחק שבין המנטליות המערבית למנטליות הסינית, כללי התנהגות מומלצים למבקר העסקי בסין והחשיבות בהיכרות בסיסית של השפה הסינית.
מנהלי IT - מנהיגות וכושר שכנוע (נובמבר 13)
ככל שארגונים יקדימו להבין שהמאבק התרבותי בין IT להנהגה העסקית הרסני לייעדים האסטרטגיים של הארגון כך ייטב. אבל היחס הוא לא סימטרי כלל ועיקר שכן ה-IT משרת את היעדים העסקיים של הארגון ולא להיפך. על מנהל המחשוב להוכיח את הערך העסקי של ה-IT וללמוד להציג ערך זה בשפה עסקית.
ניהול סיכונים בארגון - לא "האם" אלא "כיצד" (אוקטובר 13)
אפשר להגיד את זה בקול רם: ניהול סיכונים בארגון זו כבר לא שאלה של "האם צריך לנהל סיכונים" אלא שאלה של "כיצד לנהל סיכונים"?
פורטל ארגוני – הדרך לשיתופיות (אוקטובר 13)
בניגוד להטמעה של "יישומים סגורים ומוגדרים" יש לזכור שהפורטל מייצר למשתמשים מעטפת גמישה התומכת בתהליכי העבודה ובמידע הארגוני. לכן הבנתם של המנהלים והעובדים בארגון את יכולותיו של כלי כגון פורטל הינה קריטית לשימוש בו ולהרחבתו בהתאם לצרכים.
פרויקט בקשות והודעות מניסיונה של חברת אגד (אוקטובר 13)
באופן שוטף מקיימת חטיבת מערכות מידע באגד פגישות סיעור מוחות עם נציגי המחלקות בארגון. מטרת הפגישות לאתר פעילויות ותהליכים בארגון שניתן לייעל אותן, ולתת להן מענה במסגרת מערכות המידע. במסגרת בניית תוכנית העבודה, מתבצע תיעדוף פעילויות אלו. במאמר מוצג פרויקט לדוגמא, המייעל את הקשר עם העובדים.
הטמעת מתודולוגיה לשיפור ה-Customer Experience - מניסיונה של שטראוס מים (יולי 13)
נפגשנו בשטראוס מים עם טליה שינדלר, סמנכ"ל GBP & IT ו-יעל נוי-מן אהרונסון, Customer Management Director, לבחון יישום של מתודולוגיה חדשה לשיפור חווית הלקוח- Customer Experience מבית אורקל.
דבר המומחה: Arjo van Oosten – מומחה לחווית לקוח / Customer Experience (יוני 13)
Arjo מציג את החשיבות ביצירת חווית לקוח אחידה ורציפה עם הארגון המבוססת על פרסונליזציה והיכרות. במחקרים שבוצעו נמצא שכ-86% מהלקוחות ציינו שהם מוכנים לשלם יותר עבור חווית לקוח משופרת. סדנה מיוחדת בנושא מבהירה למנהלים בארגונים כיצד להניע מהלכים בארגון ליצירת חווית לקוח משופרת.
שימור עובדים ביחידות ה-IT הארגוניות – האתגר והמענה (מרץ 13)
מספר עובדי טכנולוגיות המידע (IT) בארגון מצומצם, אך השפעתם על פעילות התקינה של הארגון מהותית. שימור עובדי היחידה הינו הכרח להצלחתה, זאת עקב הגורמים הבאים: ההתמחות שנוצרה אצל העובדים ביישומים ארגוניים ייחודיים, יכולתם לתמוך במספר רב יחסית של מערכות והיותם "בנק ידע" ארגוני אודות השילוב שבין הטכנולוגיה לתהליכים עסקיים.
סקירת כנס: "פורטל ארגוני" (דצמבר 12)
בכנס, שהתקיים במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקרו נושאים שונים הקשורים לפורטל ארגוני: ניהול שינוי, רשת חברתית, ניהול ידע, דרכים להשגת מעורבות עובדי ולקוחות הארגון, שלוב פורטל בתהליכים עסקיים ועוד.
הטמעת חשיבת עתיד בארגון (דצמבר 12)
חשיבת עתיד ארגונית הנה יכולת חיונית וקריטית לארגונים המתמודדים עם אתגרי המורכבות וקצב השינוי של הסביבה המודרנית. יישום חשיבת עתיד סדורה ושיטתית מהווה בסיס להגדרת אסטרטגיה אפקטיבית לארגון מול אתגרי הסביבה. מהלך הטמעת חשיבת עתיד בארגון מייצר שינויים באופן בו הארגון חושב ופועל ולכן נדרשת מנהיגות בעלת חזון ונחישות הנותנת למהלך גיבוי.
פעילות ארגונית ופרטית ברשת החברתית לינקדאין - טיפים לשימוש מוצלח (מרץ 12)
בניסוי חברתי שערך סטנלי מילגראם בשנות ה-60, ניסה החוקר מהארוורד לבחון את עקרון "שש דרגות של קשר" הקובע כי דרושות עד שש הכרויות כדי לקשר בין כל זוג אנשים בעולם. זה העקרון שהוביל ליצירת הרשתות החברתיות באינטרנט - בהן נרשמים גולשים עם פרטיהם, ומנסים להגיע דרך חברים לגולשים אחרים בעולם. הרשתות החברתיות הן אחד המאפיינים העיקריים של עולם ה-Web 2.0 ותוכן הגולשים והשימוש בהם הולך ומתרחב.
אורח באתר: אייל גרייפנר, מנכ"ל משותף ב- NetCloud, נציגת NetSuite בישראל (אוקטובר 11)
אייל מציג את NetSuite - מערכת תוכנה לניהול עסקי: ERP, CRM, סחר אלקטרוני ועוד במודל SaaS; סוקר את התאמת המוצר לשוק הישראלי ופרויקטים שבוצעו בישראל בשנה האחרונה ומפרט את התוכניות לעתיד.
ניהול משברים בפרויקטי IT - פרק ראשון (אוקטובר 11)
בשלושת פרקי הסדרה, העוסקת בניהול משברים בפרויקטי IT, נגדיר מהו משבר בפרויקט IT, מה עלול להוביל למשבר, איך ניתן למנוע משבר מלכתחילה, והחשוב מכל: איך להיחלץ ממשבר בעת צרה, מבלי להיכנס לכרוניקה הסטטיסטית של פרויקטי IT שנכשלו.
דבר המומחה: עופר מורגנשטרן – מומחה לחשיבת עתיד ותבונת המונים (ספטמבר 11)
עופר מציג את תחום חשיבת העתיד מבוססת תבונת ההמונים ככלי חדשני בארגז הכלים של מנהלי הארגונים, המסייע להם למצות את מירב הידע הארגוני בתהליכי החשיבה, התכנון וקבלת ההחלטות בארגון.
סקירת כנס: שיתוף והפצת מידע עסקי ארגוני מאובטח (אוגוסט 11)
בכנס, שהתקיים בנוכחות מנמ"רים מארגונים מובילים במשק, הוצג פתרון ה-INFOBAY לשיתוף והפצת מידע עסקי/ארגוני מאובטח, נסקרו יישומים מבוססי INFOBAY באליהו חברה לבטוח והתקיים דיון בנושא האתגרים בשיתוף והפצת מידע רגיש.
דבר המומחה: דורית שר, מומחית מנטורינג (אימון וליווי) למנהלי מערכות מידע (אוגוסט 11)
דורית שר: "תפקידי להחזיר לשגרת העבודה את האנרגיה שמניעה חדשנות ומצויינות". דורית הנה בעלת ניסיון של 17 שנים בתחום מערכות המידע, מוסמכת לאימון אישי ולאימון ניהולי ארגוני.
סקירת כנס: ניהול תוכן ארגוני - Enterprise 2.0 (יולי 11)
בכנס, בהשתתפותם של למעלה מ- 80 אנשי מקצוע מאירגונים שונים, נחשפו פתרונות מתקדמים לניהול סביבת עבודה ארגונית אינטראקטיבית על בסיס פלטפורמת Oracle Enterprise 2.0. בין התועלות שהומחשו במהלך הכנס: הפריה הדדית ושיתוף מידע טוב יותר בין עובדי הארגון, ייעול תהליכי העבודה עם לקוחות וספקים ושיפור תפוקות הארגון.
סקירת שירות: בית ספר לשירות ותמיכה (יולי 11)
אחד האתגרים החשובים ביותר, הניצבים בפני ארגון, הנו מתן שירות מיטבי ללקוחותיו באופן התומך בשיפור תוצאותיו העסקיות. לצורך מתן מענה מקיף לנושא, הקימו נס טכנולוגיות ו"קבוצת לדעת" את בית הספר היחיד מסוגו בישראל, לשירות ותמיכת לקוחות. שתוף הפעולה בין החברות מתבסס על ניסיון רב השנים של "קבוצת לדעת" בתחום ופעילותה בקרב הגופים הגדולים בישראל, בשלוב עם המיומנויות הטכנולוגיות והאופרטיביות של נס טכנולוגיות אשר הקימה ומתפעלת מרכזי שירות ותמיכה בעשרות ארגונים מובילים.
סקירת כנס: ניהול כישורים – Talent Management (יוני 11)
במפגש, בו השתתפו סמנכ"לי משאבי אנוש המשתייכים למאה החברות הגדולות במשק, נסקרו היבטים שונים לניהול כישורים בארגון – Talent Management על ידי חברת המחקר – IDC, מוביל טכנולוגי – אדוונטק, בנק דיסקונט ומוטורולה. המפגש התקיים במסגרת פורום VP HR Updatre המשתייך למועדון העסקים Business Alignment.
סקירת כנס: כשרפואה פוגשת טכנולוגיה - SAP מארחת את מגזר הבריאות (יוני 11)
מיקי מגדל, מנכ"ל SAP ישראל ומרים טלבי, מנהלת המגזר הציבורי ב-SAP פתחו את הכנס וציינו כי למעלה מ- 2,000 ארגונים בעולם משתמשים בפתרונות SAP לתחום הבריאות. ל-SAP שיתופי פעולה עם ארגוני בריאות שונים, כגון בית החולים Charite בברלין, שנציגיו הגיעו במיוחד להשתתף בכנס ולחשוף את יישומי SAP החדשנים אשר יושמו בארגונם בחודשים האחרונים.
למידה בעידן החדש או אמור לי מי חבריך... (מאי 11)
חזון המחר, שמתחיל לחלחל לארגונים, הוא שהמיומנות הזו של למידה ושיתוף תאפשר לעובדים בארגון ליצור קשרים רבים יותר, מעבר לאלו שנוצרים ביום יום, תעודד הקמת קהילות מומחים פנים ארגוניים ותאפשר נגישות גבוהה לידע מקצועי וארגוני שנצבר.
מנהלים וארגונים בתוך שינוי (מאי 11)
ארגון מצליח בימינו הוא ארגון שחייב לשגשג ולהצטיין בסביבה עסקית תחרותית ומשתנה חדשות לבקרים. בלב ליבה של היכולת להצליח טמונה היכולת הארגונית להתמודד עם דרישות השוק מחד, ועם הכנת הארגון להתמודדות עם אתגרי צמיחה ושינוי עתידיים מאידך.
שינוי – איך עוברים אותו בשלום? - תובנות לקראת הכנסת מערכות מידע לארגונים (מאי 11)
ניוטון, בחוק הראשון שלו, קבע כי " גוף ישאף להתמיד במהירותו, כל עוד סכום כל הכוחות הפועלים עליו הינו אפס " – משמע - כל גוף שואף להישאר במצבו הקיים. מסתבר שזה נכון גם לגבינו, מפתיע עד כמה אנחנו נוטים להצמד למוכר ולידוע, להרגלים הישנים שלנו.
יישום מערכת ERP בקונצרן רב לאומי – מניסיונה של אגמו ורגוס (מאי 11)
אומר אהרון ניר, מנהל מערכות המידע: "בשלב זה משתמשים במערכת ה-ERP כ-370 משתמשים בארץ ובחו"ל. במסגרת מהלכי Roll Out נרחיב השנה את הטמעת המערכת ונצרף את המשתמשים באנגליה, צרפת וספרד; בשנה הבאה נתרחב לגרמניה והמזרח הרחוק".
סקירת כנס: "לקראת פרויקט" – יישום פורטל ניהול ידע בארגון (אפריל 11)
במפגש "לקראת פרויקט", שהתקיים במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, הוצגה מתודה לניהול הפרויקט, נסקרו סיפורי לקוח - Case Studies של ארגונים מובילים והתקיים דיון בהשתתפות הנוכחים.
הגדלת האפקטיביות העסקית תוך שימוש ב-Social CRM (אפריל 11)
המדיות החברתיות מציבות אתגר עסקי מורכב יחד עם הזדמנויות גדולות. ארגון שיידע לרתום את העוצמה הרבה שיש בהן, תוך הבנה כי יש להשקיע במערכות ובניית תהליכים אשר יתמכו בבניית מערכת יחסים אמיתית, שקופה ובעלת ערך ללקוח, יהנה מהצפת ערך רבה. מאידך, ביצוע חלקי או קוסמטי בלבד מול הלקוח, יכול לגרור תגובה שלילית חזקה מאוד מצד הלקוח ששכרה ייצא בהפסדה.
ניהול ידע וניהול קשרי לקוחות – יד ביד לאורך כל הדרך (אפריל 11)
הממשק עם לקוחות מתבצע, בין השאר, באמצעות מערכת CRM ארגונית, ערוצי אינטרנט כגון אתר החברה, בצוע שיחה (chat) ומדיה חברתית. הנסיון מוכיח כי שילוב נכון של מערך ניהול הידע הארגוני בכלים הנ"ל - מביא ערכים מוספים רבים שיפורטו להלן.
מדוע סקרי שביעות רצון חשובים? (אפריל 11)
בחברות רבות, מנסים לשמור על תחושה של "אנחנו יודעים מהם צרכי הלקוח" באמצעות שילוב של מדדים פנימיים, סיפורים אנקדוטיים, פאסיביות באיסוף הנתונים, וכן שפע של "בדיעבד", חברות אלה מנסות להיות עם אצבע על הדופק, אך בפועל עסוקות בתחקירי אירוע מחד וכיבוי שריפות מאידך.
אורח באתר: אילן בן שמעון, מנהל מרכז התקשורת והפיתוח, מכון מופ"ת (מרץ 11)
אילן מציג את פעילות מכון מופ"ת עם דגש על השירותים הטכנולוגיים, הניתנים על ידי המכון למערכת החנוך ולארגונים, המשלבים פדגוגיה וטכנולוגיה חדשנית; ומרחיב בנושא התמורות בתחום הלמידה המקוונת היום ובעתיד.
מגמות 2011 בעולם משאבי האנוש ופיתוח ארגוני - המתודולוגיה, הטכנולוגיה והמרוץ אחר עובדים מוכשרים (פברואר 11)
בפתחה של שנת עסקים חדשה, חשוב לציין כי פיתוח ההון האנושי אינו רק מעניינם של אנשי משאבי האנוש, אלא של כלל יחידות הארגון והוא חלק מהדינאמיקה הפנימית של הארגונים ובדגש על מערכת היחסים האישית שנוצרת בין מנהלים, כפיפים ועמיתים מיחידות שונות בארגון. ארגון המבקש לשגשג, חייב להטמיע תרבות ארגונית תומכת ביצועים, הגורמת לשיתוף פעולה ומגשרת במידת האפשר על פני קונפליקטים, אגו ופוליטיקה פנים ארגונית שהם חלק מהמשחק.
סקירת שירות: "המכללה הארגונית - On Demand" (פברואר 11)
שירות ה"מכללה הארגונית - On Demand", מבית נס טכנולוגיות, מאפשר לארגון מכל סדר גודל שהוא לתפעל במהירות סביבת הדרכה מותאמת לצרכיו, ללא צורך בבצוע השקעות הקמה (רכישת חומרה, תוכנה ועוד). המתודולוגיה, המסופקת עם השירות, מאפשרת לרכז את מכלול המיומנות הקשורות לתהליכי הלמידה וההכשרה (תפעולי, דידקטי, תוכני וניהולי) תחת "קורת גג אחת", ולספק לכל עובד את מסלול הלמידה וההכשרה המותאם לתפקידו, כישוריו ומסלול ההתפתחות שלו בארגון.
CRM בעידן הדיגיטאלי: מתפיסת Multi Channel ל- Cross Channel (ינואר 11)
את הצרכן החדש ניתן לכנות גם הצרכן הדיגיטאלי. הוא מצויד במכשיר סלולרי "חכם", גולש באינטרנט, מקיים חיים וירטואלים ברשתות החברתיות ונע במהירות בין ערוצים שונים לשם גיבוש החלטת קניה וביצועה. ארגונים נדרשים לאמץ את תפיסת ה-Cross Channel בכדי שיוכלו לפגוש את הצרכן היכן שנוח לו, ולהעניק לו חווית רכישה אחודה במגוון הערוצים בהם הוא משתמש.
זווית ראיה: ערכי יסוד – גורם מפתח בפעילות הארגון (ינואר 11)
אריה עמית, סגן נשיא בכיר לשיווק ופיתוח עסקי בנס ישראל, מציג את הצורך באימוץ ערכי יסוד בפעילותן של חברות רב לאומיות. ערכים מוסכמים מועדדים את הזדהות העובדים עם החברה כיישות גלובלית, מסייעים להתגבר על הבדלים בין-תרבותיים ותורמים למחויבות העובד ולהצלחת החברה.
סקירת כנס: רתימת הטכנולוגיה ושדרוג חווית הלמידה (ינואר 11)
בכנס, שהתקיים במשרדי נס טכנולוגיות, נסקרו מגמות לשנת 2011 בתחום טכנולוגיות הלמידה; נחשף פתרון "המכללה הארגונית" המאפשר לארגון לרכז את מכלול תהליכי הלמידה וההכשרה בהיבט התפעולי, דידקטי, תוכני וניהולי תחת "קורת גג אחת"; הוצגו סיפורי הלקוח: ויזה כאל וטבע ועוד.
אומנות המשא ומתן (ינואר 11)
משא ומתן הוא מצד אחד מקצוענות ועבודת הכנה ארוכה ומצד שני הוא מעין אומנות עדינה והבנה פסיכולוגית של הנפשות הלוקחות חלק בתהליך. זהו מעין ריקוד עדין שבו מתנועעים לאט עד שמוצאים את הקצב המתאים לשני "בני הזוג" ואז אפשר להתקדם, לבצע "תרגילים אקרובטים" ואפילו ליהנות.
זווית ראיה: 15 מגמות במחשוב הנייד לשנים 2014 - 2011 (ינואר 11)
Jack Gold, אנליסט בכיר בתחום המחשוב הנייד (לשעבר סגן נשיא למחקר ב-Meta Group), מציג מגמות בטכונולוגיות, מוצרים ואסטרטגיות שהשפעתן מהותית בהיבט המשתמשים והארגונים.
סקירת כנס: הדרכה ולמידה ממוחשבת בארגון (דצמבר 10)
בכנס, שנערך במסגרת פעילות מועדון העסקים – Business Alignment, נסקרו מגמות בתחום ההדרכה הארגונית תוך התמקדות בתחום הלימוד המקוון; הוצג פרויקט פיתוח הדרכה מתוקשבת לאוכלוסיות מגוונות ב-HOT והודגמה טכנולוגיית ה-UPK המאפשרת הפחתה משמעותית של עלויות הכנת אמצעי הדרכה ושיפור האפקטיביות של הלמידה בארגון.
סקירת כנס: קבלת החלטות בזמן אמת באמצעות פתרונות BI מתקדמים (נובמבר 10)
בכנס שנערך במשרדי נס טכנולוגיות, הוצגו מגמות, מתודות ופתרונות BI בזמן אמת המסייעים לשיפור הקשר עם הלקוח. בכנס נחשפה טכנולוגיית ה-RTD המסייעת בהפקת הצעות מחיר ללקוח באופן אופטימאלי ומותאם.
פרויקט ה-ERP ברכבת ישראל (נובמבר 10)
אחד הפרויקטים הגדולים שבוצעו לאחרונה בתחום המחשוב הארגון – ERP הנו פרויקט המחשוב ברכבת ישראל. שלושה בעלי תפקידים, שלקחו חלק בפרויקט מהותי זה, משתפים מניסיונם: יהושע פורמן (איגור), מנהל מידע ראשי ולליב ברעם אלקיים, מנהלת אגף כלכלה - רכבת ישראל, וברוך רוטשילד – מנהל / שותף בחברת הייעוץ סקר.
מנהיגות וניהול – הדור הבא (נובמבר 10)
רבים הם המאמרים, הספרים והמחקרים שבוצעו ונכתבו במרוצת השנים בנושאי ניהול ומנהיגות. תיאוריות ניהוליות רבות אף מפרידות בין שני עולמות תוכן אלו, כאילו עובר ביניהן קו גבול חד וברור. ברוח זו, הוצגו סט של מאפיינים וכישורים הייחודיים הן לתפקידו של המנהל (או המנהלת) בעוד תיאוריות אחרות התייחסו למרכיבי ההתנהגות המצופים מהמנהיג (או המנהיגה) באמצעות הצגת רשימה סדורה של תכונותיו.
הטמעת טכנולוגיה להדרכה ולמידה מתוקשבת – מניסיונה של HOT (אוקטובר 10)
מדגיש ינאי זגורי, מפתח הדרכה ב-HOT: "הטמעת כלים ללמידה מתוקשבת בארגון מחייבת התייחסות לניהול השינוי. פעמים רבות ישנה התנגדות לסוג זה של למידה והעדפת שיטת הלמידה המסורתית שבמהלכה מעביר מדריך / מנהל הדרכה פרונטאלית לעובדים. היה חשוב לנו, כאנשי הדרכה, שגם המנהלים היווכחו ביעילות הלמידה המתוקשבת.
דבר המומחה: ריקי שורק, מנהלת פתרונות הדרכה בנס טכנולוגיות (אוקטובר 10)
ריקי מתארת את ניסיונה ומכלול השירותים שנס טכנולוגיות מספקת ללקוחותיה בתחום ההדרכה והלמידה הארגונית, בוחנת את השינויים שחלו בתחום בעשור האחרון וסוקרת פרויקט מאתגר שבוצע לאחרונה בחברה גלובאלית בהיקף של עשרות אלפי משתמשי קצה ולמעלה מ-20 שפות.
"מנהיגים לא נולדים, הם מתפתחים" (אוקטובר 10)
כה אמר רודולף ג'וליאני,לשעבר ראש עיריית ניו-יורק, וכך מאמין גם ארז לוי, מנהל מטה שרשרת האספקה בחטיבה הסואלרית של "אפלייד מטריאלס" ויו"ר המועצה לניהול שרשרת האספקה בישראל. במהלך הרצאותיו בפני סטודנטים הוא נוהג לקיים מפגש שלם על נושא המנהיגות ומאפייניה השונים. "מנהיגות ניתן ללמוד, ללמד, לפתח ולשפר", הוא אומר.
כשה-DNA של הארגון פוגש את ה-DNA של המותג (ספטמבר 10)
בכדי להטמיע את ערכי המותג ב- DNA הארגוני נדרש לבצע שינוי ארגוני על פני ציר הזמן שמטרתו לרתום את העובדים וההנהלה לקיום הבטחות המותג. תרבות ארגונית חזקה יכולה להתקיים כאשר עובדי הארגון מבינים את החזון והמשימה, שותפים למטרות הארגון, מזדהים עם הערכים ומתנהגים על פי הנורמות שעולות בקנה מידה אחד עם המותג.
לנהל את השינוי ולהצליח (ספטמבר 10)
אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים על סדר יומם של מנהלים ומנהיגים הוא תהליך ניהול השינוי אותו הם נדרשים להוביל כחלק בלתי נפרד ממחזור החיים הארגוני. תהליך של שינויי נוצר בדרך כלל כתוצאה מפערים בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי, בייחוד בעידן בו המצב הקבוע בו שרויים ארגונים הוא מצב של שינוי. תוצאת השינוי לרוב מגדילה את המורכבות בה פועל הארגון ומחייבת אותו, לשנות את האסטרטגיה שלו באמצעות רכישת תכונות משלימות שיסייעו לו בהגשמת מטרותיו, בשגשגו או בהמשך שרידותו והרלוונטיות שלו.
מגמות 2010 בעולם משאבי האנוש - יצירתיות ניהולית כתנאי לשרידות עסקית (אוגוסט 10)
שנת 2009 תיחקק בעיני ארגונים רבים, כשנה מאתגרת, שנה שבה מנהלי משאבי האנוש נדרשו להיות שותפים פעילים בביצוע תהליכי ליבה פנים ארגוניים, מחויבי המציאות, כפועל יוצר של המשבר הכלכלי, שהחל בספטמבר 2008.
אורחים באתר: דייב ג'ונס, אדובי מערכות וראובן אגסי, יו"ר קוויקסופט נציגת אדובי בישראל (אוגוסט 10)
דייב ג'ונס וראובן אגסי מציגים טכנולוגיה פורצת דרך של אדובי בתחום המסמכים המקוונים - Live Cycle Enterprise Suite, אשר אומצה על ידי ארגונים וממשלות בעולם לשיפור הקשר עם הלקוחות.
אורח באתר – ראובן אגסי, יזם ומנכ"ל קוויקסופט (יוני 10)
לפני עשרים שנה הקימו ראובן ושי אגסי את קוויקסופט – כחברה שתעסוק בפיתוח ושווק תוכנה. ראובן אגסי סוקר את העקרונות שהובילו להצלחה, הדגשים בהווה והתוכניות לעתיד.
עשרת הדיברות להצלחת המנמ"ר - CIO (אפריל 10)
רפי שימל מונה את "עשרת הדיברות" לניהול מערכות המידע שישמשו נר לרגליו של המנמ"ר (CIO). כאשר יקפיד לקיימן, הוא יביא להצלחת ארגונו ובהכרח גם להצלחתו האישית.
דבר המומחה: ד"ר יעל לפידות, מומחית לפיתוח מנהלים (מרץ 10)
יעל סוקרת מגמנות וחידושים בתחום פיתוח המנהלים, בהתבסס על ניסיונה רב השנים בתחום המעשי והאקדמי בנושא זה, ואת התוכניות לעתיד בתחום פיתוח מוצרים תומכי הדרכה ולמידה לדרג הניהולי.
פתרונות LiveCycle לחווית משתמש אינטואיטיבית (ינואר 10)
החשיבות של מתן חווית משתמש חיוביות ללקוחות אינה דבר חדש. “ שירות עם חיוך", “שביעות רצון מובטחת", ו-”הלקוח תמיד צודק" הן כולם דוגמאות קלאסיות של הדרכים שבהן חברות שילבו את העיקרון כחלק מהנוהג העסקי שלהן כשהן עובדות מול לקוחות באופן אישי, בדואר, או בטלפון. עם המעבר של הפעילות העסקית לאינטרנט, חברות רבות מתמודדות עם השאלה כיצד להמשיך לספק ללקוחותיהן חוויה חיובית דומה.
ייעוץ ארגוני אופרטיבי - על השילוב בין ייעוץ-תפעולי וייעוץ התנהגותי-ארגוני (דצמבר 09)
מה הפך את הביופיזיקה למדע כל כך חדשני? מה כל כך מוצלח בסוריאליזם שהפך אותו לזרם אומנותי משמעותי ומעורר מחשבה? ייתכן והתשובה לכך נעוצה בכך שבשניהם קיים חיבור בין שני תחומים, אשר שילובם יחד יצר עולם חדש של ידע ודמיון. גם בעולם הייעוץ והניהול מתגלה כיום שילוב חדש ה"ייעוץ הארגוני אופרטיבי", המשלב בין ייעוץ ארגוני לייעוץ תפעולי ונותן פרספקטיבה כוללת, ראיית 6/6, על תהליכי שינוי וניהול פרויקטי ייעוץ.
סיפור לקוח – IT&Business Alignment: אי.סי.איי טלקום (דצמבר 09)
אי.סי.איי טלקום קיצצה במחצית את משך ועלות הכשרת המשתמשים הודות לכלי לימוד גמיש שיושם בשפה הסינית.
סקירת כנס: חידושים בתחום ההדרכה והפיתוח הארגוני (דצמבר 09)
בכנס הוצגו ונדונו גישות חדשות בנושא פיתוח מנהלים ושרות. הכנס כלל: הצגת מוצר חדש המסייע למנהל הנכנס לתפקיד ניהולי, סקירת מתודה לפתוח מיומנויות שרות ומכירה בסביבת אילוצים, פתוח מנהלים "מאחורי הקלעים" - סיפור לקוח בנק לאומי וכן דיון בניהולו של מר אלי גרבי, מנהל פיתוח והדרכה בחברת פלפון.
אורחת באתר - איריס איזקוב, מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני של מוטורולה ישראל (נובמבר 09)
איריס מציגה את הנושאים השונים הנמצאים בתחום אחריותה, תפיסתה למימוש חזון "הארגון הלומד", הדרך להסתייע בטכנולוגיות ומתודולוגיות בתחום ההדרכה ופיתוח ארגוני ועוד.
מסמכים אלקטרוניים בעולם העסקי – הצעד הבא (אוגוסט 09)
יישומים מקוונים מאפשרים חסכון אדיר בעלויות ומציעים דרך יותר חיובית ויותר פרודוקטיבית ללקוחות, לשותפים ולעובדים. אך אם היישומים אינם אינטואיטיביים ואין בהם אינטראקטיביות שמושכת את המשתמש, אנשים לא ישתמשו בהם.
Balanced Scorecard? Technology is not enough (יוני 09)
מתודולוגיית Balanced ScoreCard(סרגל הישגים מאוזן) שפותחה ע"י נורטון וקפלן הינה תפיסה ניהולית המגובה בשיטה וכלים, לניהול שוטף ומסונכרן של רמות הביצוע בתחומים השונים בארגון. אולם, בדומה למתרחש בתהליכי היישום של תפיסות ניהוליות אחרות בארגונים (כגון CRM, ERP ועוד), גם בנושא ה- BSC קיימים מקרים לא מעטים שבהם הארגון אינו ממצה את התועלות מהכלי הניהולי החדש.
"סינכרון תפוקות" בארגון (מרץ 09)
מאמר זה מתאר שיטה יישומית חדשנית ליישום אסטרטגיה, המבוססת על גישת ה- Performance Improvement ככלי לאבחון ארגוני. מבנה העיסוקים של היחידה הארגונית מנותח דרך הפריזמה של התפוקות הנדרשות מהיחידה, ונבחן הקשר הפורמלי בין תפוקות היחידה לבין התפוקות הנדרשות מכל עיסוק, מרמת מנהל היחידה הארגונית ומטה.
יישום ה-Balanced ScoreCard מאלף ועד תו (מרץ 09)
כיצד תיישם את שיטת ה-Balanced ScoreCard - המקשרת בין מדידת הביצועים והאסטרטגיה הארגונית - באופן המיטבי בארגונך.
ניהול סיכוני תקשורת בין אישית בין שותפים לפרויקט/תהליך (נובמבר 08)
לפתרון בעיית העברה ועיבוד מידע בארגון לא די בבניית מבנה ארגוני מתאים או כתיבת נהלים מסודרת ואפילו לא קביעת מנגנוני תאום ובקרה כגון ישיבות תכופות וכו. מאמצים אלה חשובים ונדרשים, אבל, פעם אחר פעם אינם משיגים את המטרה. התקשורת אינה גמישה, זריזה ועשירה דייה כדי למנוע את התקלות.
ואני בסך הכל רציתי לבנות לי קריירה בארגון (נובמבר 08)
בחרנו להביא, את תמונת הכוחות הפועלים בארגון על מהלך הקריירה של כל מנהל ומנהל, כוחות אלו מבוטאים בערוצים ארגוניים פורמאליים ובלתי פורמאליים. חלקם מוצהרים וחלקם סמויים ופועלים "מאחורי הקלעים". זיהוי והבנה של מכלול כוחות אלו יגרום להפחתת כמות ההפתעות ולניעות ממוקדת במסלולי הקריירה הרצויים למנהל.
האם אתה מנהל "שורד" או מנהל "מתפתח" ? (ינואר 08)
מניסיוננו, באופן בלתי מודע, מנהלים בארגונים יוצרים מערכות יחסים של "הישרדות" או "התפתחות" בקשר עם עובדיהם. למערכות יחסים אלו השפעה מכרעת על יכולת הארגון, המנהל והעובד לעמוד ביעדים.
אורח באתר - סטיב גרינשפן, סמנכ"ל סחר בחברת כ.א.ל כרטיסי אשראי בישראל (נובמבר 07)
סטיב גרישפן מציין את גישתו לניהול מערכות יחסים עסקיים עם למעלה מ-50,000 בתי עסק, טיפים ותובנות מיישום מערכת קשרי לקוחות שבוצע לאחרונה והשינוי בגישת מנהלים בכירים לטכנולוגיה ומערכות IT בארגון.
להיות או לא להיות - ממחלקת משאבי אנוש למחלקה להנדסת תרבות ארגונית (נובמבר 07)
ברוב המקרים מנהל משאבי אנוש הגיע מעולם תוכן של תחום החינוך, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, ארגון ובטח לא מתחום העסקים. נוצר מצב שמנהל זה למעשה מנותק מהאסטרטגיה הארגונית, איינו שותף ביישום תהליכים ארגוניים אסטרטגיים ואם המצב יימשך כך – גם ככל הנראה שיהפוך ללא רלוונטי בארגון.
חווית לקוח- הדור הבא (אוקטובר 07)
האתגר הניצב בפני ארגונים בימים אלו הינו מציאת דרכים חדשות ויצירתיות להעמקת הקשר עם הלקוח, הגדלת נתח הפעילות מולו ונאמנותו לארגון. אלו מובילים למונח חדש/ ישן: חוויית לקוח, אשר קיבל תפנית במשמעותו ופירושו כפי שנפרט במאמר זה.
כללים לעיצוב המשרד העסקי, שיפור חזותו והאפקטיביות של העובדים בו (אפריל 07)
יותר ויותר חברות מבינות את הצורך לבצע פרויקט תכנון ועיצוב המשרד מתוך מטרה ליצור "כרטיס ביקור" מייצג כלפי לקוחותיהן וסביבת עבודה נוחה ונעימה לעובדים.
יישום מערכת לניהול תמריצי שכר – מנסיונה של חברת AIG (פברואר 07)
אומרת נתי לויט – סמנכ"ל תפעול ומערכות מידע של AIG: "החברה מעסיקה אנשי מכירות ושירות לקוחות רבים שמודל השכר שלהם מתבסס בעיקרו על תגמול לפי ביצועים. למודל מורכבות ודינמיות רבה והוא מנוע משמעותי לפעילות המכירות של החברה".
ניהול תהליך השינוי – אסטרטגית 4X4 (פברואר 07)
ארגונים שלא ייערכו מראש לניהול שינויים, יתקשו ברגע האמת להתמודד עם תהליך השינוי ולהצליח להתאים עצמם לצורכי השוק המשתנים. אם כן, כיצד ניתן להיערך לשינוי בלתי מתוכנן? כיצד ינוהלו תהליכי השינוי בארגון? מטרת מאמר זה הנה הצגת תהליך השינוי הגנרי תוך הדגשת התכונות הארגוניות הנדרשות בכל שלב, לצד הצגת דיספלינות מקצועיות הרלוונטיות לכל שלב.
הכל או כלום – תגמול מנהלים ועובדים במפעלי תעשייה (ינואר 07)
לתוכניות חלוקת הישגים מיוחס שיפור פריון של לפחות 10% לשנה בשנתיים הראשונות להפעלתן, תלוי כמובן ברמת הפריון ערב הכניסה לתהליך ולשילובה בתוכניות שיפור ארגוניות כגון 6 סיגמה, Lean Management, תורת האילוצים ועוד.
אורח באתר - משה שמש, משנה למנכ"ל שטראוס-עלית ויו"ר ובעלים בחברת אביב תעשיה וניהול (נובמבר 06)
משה שמש התראיין אודות תרבות ארגונית, היתרונות והחסרונות שבניהול הישראלי, המוכנות לאימוץ מתודולוגיות מחו"ל ועוד.
לשם השינוי ! – כיצד נתמוך בגורם האנושי שבארגון בכדי לאפשר ביצועם של פרויקטים ארגוניים המאיימים על יציבותו. (נובמבר 06)
ארגונים רבים משקיעים אנרגיה והתמחויות בכל הקשור להחלטה על הפרויקט, בחירת הספק, הגופים המעורבים וגופים מנהלים. בהערכות זו אין כמעט התחשבות בגורם האנושי,נראה כאילו לאותו גורם אין מספיק משמעות בפרטו שמרכיב את הצלחת הפרויקט. התפיסה עליה מושתתת מתודולוגיית ניהול השינוי בארגונים, מבוססת על מחקרים ויישומים הרואים במערכת אנושית באשר היא, כמערכת שאינה מעוניינת בשינוי. כאשר נכפה על מערכת אנושית מהלך של שינוי, היא תפעל כתגובה ובאופן אינסטינקטיבי, להתנגדות לשינוי.
סדנאות
סדנה: "ניהול יחסים ויחסים בניהול - בארגון", יום שני ה-23.10.17. ד"ר אבי מרדלר ושמואל מרדלר
סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME", ה-25.10.17, ערן רוטליין
מונחים
ERP - Enterprise Resource Planning - ניהול משאבי הארגון
שיטה לשם תכנון, הגדרה וסטנדרטיזציה של תהליכים עסקיים הנדרשים לשם תכנון יעיל ובקרה של הארגון.
Information Systems - מערכות מידע
קישוריות שבין מחשבים, תוכנות, אנשים ותהליכים המיועדת לאיסוף, עיבוד והפצה של מידע לצרכי תכנון, קבלת החלטות, תפעול ובקרה.
Integrated Enterprise - הארגון האינטגרטיבי
ארגון שבו התקשורת והשילוב שבין הפונקציות השונות, התהליכים והאנשים מתבצע באופן שמייעל משמעותית את פעולתו.
ISO - International Organization for Standardization
שתוף פעולה בין מכונים בכ 140 מדינות הפועלים בכדי לפתח ולפרסם תקינה בינלאומית ולשמש כגורם תקינה ובחינה בקשר שבין הציבור והמגזר הפרטי.
Kaizen - שיפור מתמיד
גישה ותרבות ארגונית של שיפור שרשרת הערך ע"י מאמץ מתמשך ויומיומי כחלק מהתרבות הארגונית.
Key Performance Indicators - KPI
זהו המונח המקצועי למדד ביצוע במערכות מדידה ממוכנות. ניהול על פי מדדים MBO (Management By Objectives) – שיטת ניהול שקדמה ל-BSC ומתרכזת במתן מדדים אישיים לעובד.
MRP II - Manufacturing Resource Planning
שיטה לשם תכנון כלל המשאבים בארגון יצרני. מקשרת בין התוכנית העסקית, תכנון הייצור, תוכנית האב, תכנון דרישות החומר, תכנון דרישות הקיבולת והמערכות המבצעות בהקשרי העבודה והחומר. שיטה זו התפתחה על בסיס שיטת ה MRP - תכנון דרישות החומר.
Organizational Behavior - התנהגות ארגונית
שדה החקר המתמקד ביחסי הגומלין שבין הארגונים לבין האנשים והקבוצות המרכיבים אותם; האופן בו גורמים בארגון משפיעים על התנהגותם של פרטים והאופן שבו פרטים וקבוצות משפיעים על המבנה, התרבות והאקלים הארגוני.
Process Improvement - שיפור תהליך
פעולות המיועדות לאתר ולמנוע גורמים של איכות נמוכה, חוסר סטנדרטיזציה ופעילויות שאינן מוסיפות ערך לתהליך.
Project Management - ניהול פרוייקטים
שימוש ביכולות וידע בכדי לתאם את הארגון, התכנון, הזימון, ההכוונה, הבקרה והבחינה של פעילויות הנדרשות לשם אבטחת השגתם של מטרות הפרויקט.
Sigma Quality
שיטה המורכבת ממכלול תפיסות וכלים המיעדים שונות בתהליכים והפחתת פגמים במוצר.
TQM - Total Quality management
מושג לשם הגדרת שיטת ניהול יפאנית לשיפורי איכות. מבוסס על שיתוף כלל העובדים בארגון בשיפור תהליכים, מוצרים שירותים ותרבות העבודה.
Training - הדרכה
הקניית המיומנויות והידע הנדרש למשתמשים על מנת שיוכלו להשתמש במערכת הממוחשבת המוטמעת בארגון, בהתאם לתפקידיהם השונים.
Value Stream - שרשרת ערך
שרשרת הפעולות שתכליתן יצירת הערך והעברתו ללקוח, דרך מכלול הצעדים אותם עובר המוצר/שירות: מהספקים לארגון, וממנו אל הלקוח הסופי.
27.11.17 "SMB Cyber & Information Security FOCUS"
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני למנהלים בארגונים קטנים ובינוניים אודות הדרך הנכונה להתנהל מול סיכוני אבטחת מידע פנימיים וחיצוניים. לפרטים והרשמה>>
17.10.17 מפגש שיתוף ידע של מועדון המנמ"רים: "תשתיות / CLOUD"
מוביל מקצועי: רולי ארד, תדיראן. מטרת המפגש להפחית סיכונים ולשפר את יכולות ה-IT בארגון על ידי סקירות מקצועיות ושיתוף ידע בין המשתתפים. לפרטים והרשמה>>>
23.10.17 סדנה: "ניהול יחסים ויחסים בניהול - בארגון"
בסדנה יוצגו שתי גישות של אבחון והתערבות, המציידות את המנהלים בכלים מעשיים ואפקטיביים לבנייה וניהול מערך יחסים תומך בהנעת עובדים ויצירת מעורבות - Engagement. למידע נוסף >>
25.10.17 סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME"
בסדנה תוצג מתודולוגיה סדורה לשלבי הבחירה וההטמעה ותתבצע סקירה של שלוש מערכות ERP (פריוריטי, SAP Business One ו-Infor M3). לפרטים והרשמה>>
סקירת כנס: ERP Focus 2017 - כנס המחשוב הארגוני
בכנס הוצגו מגמות חדשות בתחום המחשוב הארגוני בנושאים שונים כגון: מחשוב ענן, מוצרים מתמחים, התייעלות תפעולית, גישות יישום ועוד.
סקירת כנס: 2017 Business Analytics Focus
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות חדשנות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למקבלי החלטות בארגון. בכנס שיתפו החברות סלקום ו-MinuteMedia מניסיונן בהקמת מערכי Business Analytics מתקדמים >>
MBTI - Presenting Type in Organizations
מודל ה-MBTI המתבסס על התיאוריה של קארל יונג אודות סוגי טיפוסים פסיכולוגיים, מסייע למנהלים בהנעת והעצמת עובדים ושיפור תפוקות ברמת העובד והצוות>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe