CIO
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 
הרשמה לקבלת NewsLetter
27.11.18 סדנה: "Microsoft Power BI"
בסדנה תתבצע היכרות עם Microsoft Power BI - פתרון לניתוח אנליטי מתקדם בשירות עצמי, שתאפשר למשתתפים לקבל החלטה לגבי אימוץ הפתרון בארגונם. לפרטים>>
מועדון המנמ"רים - מפגשי 2018
מפגשי 2018 של מועדון המנמ"רים יעסקו בנושאים שעל הפרק כגון: סייבר ואבטחת מידע, עננים, חדשנות ב-IT, יישומים / רישוי תוכנה ועוד. לפרטים והרשמה>>
21.11.18 כנס: "ניהול השירות בעידן החדש"
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני למנהלים אודות חדשנות טכנולוגית ויישומית לשיפור מערכי השירות בארגונם. לפרטים והרשמה>>
18.12.18 סדנה: "שימוש מתקדם באקסל למנהלים"
בסדנה נסקור ונלמד על רבדים נוספים בתוכנת האקסל המסייעים למנהלים בניתוחי מידע לצורך קבלת החלטות, ניתוחי רגישות, ניהול סיכונים ועוד. לפרטים >>
11.12.18 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"

בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>

מאמרים

|
שלח באי-מייל גרסת הדפסה
מחשוב מטה חברה ורשת קמעונאית – מניסיונה של חברת אומטיים הפצה (פברואר 07)
חברת אומטיים הפצה בע"מ הנה יבואנית של מותגי שעונים ותכשיטים. בין המותגים: סייקו, נייקי, דולצ'ה וגבנה, פרארי ועוד. בבעלות החברה רשת חנויות ROYALTY המונה 40 סניפים. בנוסף, נמכרים המוצרים גם במסגרת של חנויות פרטיות במכירה סיטונאית.

 

הרקע לפרויקט

 

אובחן הצורך לשליטה טובה יותר במלאי, בתפעול השוטף ובתמיכה בקבלת ההחלטות על בסיס הנעשה בשטח – רשת החנויות ומטה החברה.  מערכת המידע הקודמת סיפקה מידע אודות פעילות שבוצעה בדיעבד – ניהול כספים ומלאי מרכזי ללא מחשוב של נקודות המכירה. דבר זה גרם לכך שזמן תגובה היה איטי כולל תופעות של אובדן סחורה מסיבות שונות.

 

תהליך הבחירה

 

הגדרנו את הדרישות שלנו במסמך,  בסיוע של יועץ מחשוב, נפגשנו ובחנו פתרונות של חברות שונות שלהן ניסיון בתחום ה-ERP בכלל וה-RETAIL בפרט. הושם דגש על מחשוב כולל של הארגון מרמת החנות (מלאי, מכירות, תקבולים), שליטה על פעילות לוגיסטית ופיננסית המתקיימת בין החנויות למרכז, המשך בניהול המרכז על כל היבטיו  וכלה בכלי ניתוח ובקרה מתקדמים (BI) לתמיכה בקבלת החלטות בזמן אמת.

 

תהליך הבחירה היה אינטנסיבי ומקיף במטרה לעמוד בלוחות הזמנים הקצרים למימוש. בצענו בדיקות של התוכנות השונות, שוחחנו עם לקוחות קיימים ועוד. דגש נוסף הושם על נתינת מענה לייחודיות תהליכים הקשורים לתחום התכשיטים ובכלל זה: יהלומים. מאחר והמוצר טבעי קיים שוני רב בין שני יהלומים, הנראים זהים לכאורה – משקל ומראה, אך למעשה שונים בתכלית ויכולים להיות בהבדלי מחיר משמעותיים של מאות אחוזים עקב איכות הטבעית של כל יהלום הנמדדת במגוון מאפיינים.

 

לאחר סקירת כלל הפתרונות האפשריים  בחרנו בפתרון RETAIL MARS מבית אביב פתרונות מתקדמים בע"מ – פתרון מקיף לתחום ה RETAIL . שיקולי הבחירה העיקריים היו: בגלל הקדמה הטכנולוגית, איכות הפונקציונאלית של כל רכיב בפתרון והאינטגרטיביות המלאה.

  

מהלך הפרויקט

 

לפרויקט היו שני יעדים מבחינת ההנהלה: מימוש בלוח זמנים קצר – חודשיים של מרבית התכולה ובכלל זה: ארגון הקטלוגים בחברה, מחשוב כל חנויות הרשת ללא יוצא מהכלל והפעלתם ביום אחד, מחשוב הפעילות הפיננסית והלוגיסטית הנדרשת לשלב זה כולל מערכת השליטה והתמיכה בהחלטות הארגון.

 

במהלך החודשיים, עד להפעלת המערכת בארגון, בוצע אפיון מפורט על בסיס התהליכים ודרישות הארגון. כל מחלקה בארגון, הציגה את דרישותיה והתהליכים הייחודיים לה. התמקדנו בייחודיות של הארגון, מאחר והוצעו לנו פתרונות מקיפים וטובים למרבית הדרישות

 

בשלב הבא, החל שלב מימוש היישום במסגרתו, בוצעו הדרכות לאנשי החנויות שבארגון. לשמחתנו והפתעתנו, על אף שעובדים אלה, לא פעלו בעבר מול מערכת ממוחשבת ולא היו מיומנים בפעילות מסוג זה, אימוץ המערכת היה מהיר יחסית. ברצוני לציין את תרומתו ומקצועיותו של אבי שמילוביץ – משנה למנכ"ל אביב פתרונות מתקדמים – שליווה את התהליך באופן אישי ומחויב.

 

 

תובנות בפרויקט

 

-         אנשים מטבעם נמנעים משינוי ולכן כדאי תמיד לשתף את ההנהלה והעובדים הבכירים בארגון בכל השלבים, החל משלב האפיון , ובכך למנוע התנגדויות.

-         הדרכות צריכות להתבצע כמה שיותר קרוב להפעלת המערכת, ולחזור לעשות הדרכה נוספת תוך כדי עבודה שוטפת התחלתית

-         יש לקיים הערכות מיוחדת כאשר מתבצע מחשוב כולל בו למעלה ממאה עובדים ו-40 נקודות מכירה ומרכז מופעלים ביום אחד.  במסגרת ההערכות, מעבר למוקד של הספק שהורחב לצורך זה, הקמנו מוקד בהנהלת החברה אשר נתן מענה פונקציונאלי לתרחישים בזמן אמת וזאת בעזרת יכולת צפייה ושליטה על התחנות המרוחקות.

 

  

תועלות לארגון

 

-         כמנהל אני יודע הכל בזמן אמת,  מה קורה בחנות, אם אני יודע שב-12 לא התבצעה מכירה, אני מתקשר לחנות. אני יודע מתי נפתחת כל חנות – אני מקבל חיווי מהמערכת.

-         יכולת לשלוט מיידית בנושאים שונים: שינוי מחירים, ביצוע החלטות הנהלה כגון: מבצעים, העברות מלאי בין חנויות, היכן נמצא כל פריט וגם אם הוא בדרך, מי מוביל אותו.

-         הרחבה בנושא המאפיינים, פילוח מדויק ונכון יותר, ניתוח של המכירות יותר ממוקד.

-         קיצור תהליכי העבודה כגון החנויות, ברגע קבלת משלוח פריטי מלאי, מבצעים אישור קבלה בלבד, ללא צורך בהקשה נוספת של הנתונים.

-         השוואה בין תנאי העסקאות במכירות של חנויות הרשת השונות וגיבוש מדיניות כוללת.

-         מעקב סריאלי מלא. לכל אחד מ-47,000 פריטים שונים המנוהלים באופן זה שמחירם נע מ 300   ועד 50,000 ₪.

-         חיזוי מלאי ומכירות: ראיית מגמות, מה הולך יותר ופחות, אם איזה מלאי כדאי להיערך.

 

המשך היישום – השלב הבא  

 

הפעלת מועדון לקוחות – ברצוננו להנפיק כרטיסי מועדון ללקוחות שתתן להם הנחות, הפצת קטלוגים דרך המייל. התשתית של מאגר הלקוחות נבנה באמצעות המערכת החדשה.

 

הפעלת מנגנוני ייזום מלאי אוטומטית – אשר, בין השאר, ימליצו על העברת פריטים מחנות לחנות, השלמות למלאי החברה ועוד.  כמו כן את מודול ה CRM – ניהול קשרי לקוחות. ניהול פניות ציבור הלקוחות ומעקב אחריהן.

 

כותב המאמר: שובל פלח, חברת אומטיים הפצה

 

ליצירת קשר: shuvif@omtime.co.il

 

  

דגש הספק

 

ניר עמיחי, סמנכ"ל השיווק והמכירות באביב פתרונות מתקדמים, ביקש להדגיש כי פרויקט בהיקף כה נרחב, בלוח זמנים כה צפוף, לא יכול היה להצליח ללא מחויבות טוטאלית של הלקוח, אשר אנשיו עשו לילות כימים, שכם אל שכם עם מומחי חברת אביב על מנת להביא להפעלה מוצלחת של הפרויקט במועדו.

 

ליצירת קשר: nir@aviv.co.il

 

 

21.11.18 - כנס Service Management Focus - ניהול השירות בעידן החדש
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני למנהלים אודות חדשנות טכנולוגית ויישומית לשיפור מערכי השירות בארגונם. לפרטים והרשמה>>
26.11.18 מפגש מנמ"רים: "המשאב האנושי ב-IT"
מטרת המפגש: כיצד לשמר עובדים ולבסס את הידע המקצועי ביחידת ה-IT בשלוב של עובדי החברה, אינטגרטורים וספקים. לפרטים והרשמה.>>
27.11.18 סדנה: "Microsoft Power BI"
בסדנה תתבצע היכרות עם Microsoft Power BI - פתרון לניתוח אנליטי מתקדם בשירות עצמי, שתאפשר למשתתפים לקבל החלטה לגבי אימוץ הפתרון בארגונם. לפרטים והרשמה>>
11.12.18 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"
בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>
18.12.18 סדנה: "שימוש מתקדם באקסל למנהלים"
בסדנה נסקור ונלמד על רבדים נוספים בתוכנת האקסל המסייעים למנהלים בניתוחי מידע לצורך קבלת החלטות, ניתוחי רגישות, ניהול סיכונים ועוד. לפרטים והרשמה>>
23.1.19 CIO FOCUS 2019 - הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים
בכנס השנתי השביעי של מועדון המנמ"רים, מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG: דגשים לפעילות המנמרים הצפויה לשנת 2019 , טכנולוגיות מובילות, מפגשים עם מומחים ועוד>>
ספק טכנולוגיה / מתודולוגיה - חשוף פתרונות/יכולות לקהל הארגוני
באמצעות מפגש "בית פתוח" במשרדי ERP.ORG באפשרותך לחשוף פתרונות / יכולות לקהל הארגוני>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe