CIO
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 
הרשמה לקבלת NewsLetter
26.2.19 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"
בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>
18.3.19 ERP FOCUS - כנס מחשוב ארגוני
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני אודות חידושים במערך המחשוב הארגוני בהיבטים שונים: חדשנות, פונקציונאליות ומהלכי הטמעה. לפרטים והרשמה...

מאמרים

|
שלח באי-מייל גרסת הדפסה
אנליטיקה עסקית (BA) בארגון – מרעיון לפרויקט מוצלח (ספטמבר 14)
מיכל שטל דיסקין, מנהלת אפליקציות כספים ומשאבי אנוש באגד, סוקרת נושאים שונים שיישומם יביא למימוש מוצלח של פרויקט אנליטיקה עסקית בארגון: בחירת הלקוחות הארגוניים, איתור רעיונות לפרויקט, מאפיינים לרעיון נכון, ניהול התהליך ועוד.

 

בחירת הלקוחות הארגוניים

מיכל מציינת: "נכון, לא תמיד ניתן לבחור את הלקוח הארגוני, אך כשיש הרבה פרויקטים על השולחן, מאושרים ומתוקצבים, ניתן להחליט עם מה להתחיל". מבחינתה, פרויקט בעדיפות הינו פרויקט שהלקוח הארגוני מעוניין בהצלחתו, ומחויב להשתמש במערכת כשתעלה לאוויר.

ככלל, מומלץ לבצע פרויקטים עם לקוחות פנימיים שיש עמם יחסי אימון, מובילים ומשפיעים בארגון. באופן זה ניתן לצמצם עד המינימום את ההוצאות בפיתוח פרויקטים שאינם פעילים (קיים לדעתה בכל ארגון).

 

איתור רעיונות לפרויקט

"לעיתים אני מרגישה שהבקשות לפרויקטים שהגיעו לשולחן אינן חשובות מספיק, בראייה הארגונית".  תופעה זו מחייבת מעורבות בקרב הלקוחות הפנים ארגוניים, שאינם בקיאים דיים בכדי להגדיר את הפרויקט המועדף אשר יאפשר לייעל את עבודתם באופן משמעותי.

יש לפעול באופן הבא:

 

א.  למד את האסטרטגיות הארגוניות, בחן היכן ניתן להגדיל הכנסות או להפחית הוצאות

ב.   תרגם את מערכות המידע "לשפת העם". שאל את הלקוח: "מהו  הדוח החשוב לך ביותר או לחילופין הדוח שהיית רוצה שיהיה לך".

 

מאפיינים לרעיון נכון

מיכל מדגישה: "בחר נושא אחד שהינו סגור וסופי בעל זמן פיתוח סביר, יש בו שימוש יום יומי, קשה להפקה מהמערכות התפעוליות ומשרת מגוון משתמשים".

 

מניסיונה, בעיה מהותית בארגונים שמתחילים פעילות BA הינה בבחירת פרויקט עם יעדים מרובים. מומלץ לארגונים, ללא ניסיון מוקדם ב-BA, לבחור פרויקט עם יעד נקודתי, שעוסק בנושא אחד, מאחר ובפרויקט יבואו לידי ביטוי משמעויות של היבטים נוספים כגון: אמינות נתונים.

 

התנעת הפרויקט

"אני מאמינה בשיתוף של כל מי שמעוניין. שיתוף של יותר נציגים ממחלקות מעורבות בתהליך מביא להתנגדות פוחתת".

 

ככל שהארגון יותר פוליטי, כמות המתנגדים רבה יותר. יש לפנות למחלקות המעורבות בתהליכים העסקיים הקשורים לפרויקט כגון: מחלקת תהליכים, מחלקה כלכלית, מערכות מידע, נציג משתמשים. ועוד, למנות נציגים ולהקים  צוות חשיבה  (נציגי אופוזיציה וקואליציה). יש לעודד ולאסוף רעיונות מכל חברי הצוות, כאשר הלקוח הפנים ארגוני מציג את נושא הפרויקט.

 

יצירת ציפייה בארגון למוצר

"שתף את ההנהלה ברעיון בכדי לקבל את אישורה, הכנס את הרעיון לתוכנית העבודה שלך ושל הלקוח הארגוני, עדכן בסטטוס התקדמות"

כל פרויקט BA חדש, המבוסס על נתונים שלא שולבו בפרויקטים קודמים (עולם חדש), לאחר אישור של תוכנית העבודה של הפרויקט מתבצעת בחינתו בשני אופנים:

 

א.      קבלת התוצר ממחלקת מערכות מידע

ב.      בחינת תועלות השירות ללקוח הארגוני (מדידה/תגמול)

 

נהל את התהליך כתהליך פיתוח

"הצג את התוצר הסופי במצגת, כתוב ואשר את האפיון המפורט אצל המשתמשים, ערב את הלקוחות בבדיקות, על תהסס לשנות ולהוסיף – אך אחרי העלייה לאוויר."

 

קיימת נטיה של הלקוחות הארגוניים לדרוש שינויים תכופים במהלך הפרויקט. לכן גם את השינויים נדרש לנהל בתקציב נפרד המהווה חלק מתוכנית העבודה בכפוף למגבלות הזמן והתקציב. יש להגדיר שיטה לטיפול בחריגות - ולא לבצע שינויים ותוספות לפרויקט ב"שיטת המסדרון".   

 

בחן את אמינות הנתונים

מיכל מדגישה: "בדוק את הנתונים מול כל מערכת אחרת המספקת אותם, הסבר את ההבדלים במידה וקיימים, צור שקיפות אצל המשתמשים לגבי מקורות הנתונים / נוסחאות."

 

נתונים שאינם אמינים יפגעו באימוץ המערכת על ידי המשתמשים.  כאשר מתבצעת מניפולציה על הנתונים לדוגמא בדוחות כלכליים, יש להסביר את המניפולציה שבוצעה בכדי שהמשתמש יבין ויאמין במערכת.  לדוגמא: בהצגת נתון תחת כותרת של "ערך מגולם" נדרש לאפשר קבלת הסבר אודות הנוסחה שהופעלה על הנתון שהתקבל מהמערכות התפעוליות.

 

ממשק משתמש
"הגדר סטנדרטים למספר ממשקי משתמש
".

 

נדרש להתאים לכל סוג של משתמש ארגוני את ממשק המשתמש המתאים לו. שני הפרמטרים החשובים בבחינת הממשק הינם: העיצוב וקלות השימוש.

 

בנוסף, חשוב לחשוף את המשתמש לנתונים רלוונטיים בלבד. חשיפת משתמש לעומס נתונים עלולה להקשות עליו ולבלבל אותו, יש לחשוף כל קבוצת משתמשים לנושאים הרלוונטיים אליה בלבד, ע״י יצירת פורטלים והרשאות.

 

פעילות המשכית

מיכל מסכמת: "זכור שפרויקט BA הוא פרויקט מתמשך – לתמיד"

 

גם כאשר הפרויקט עלה לאוויר ונמצא בשימוש יש להמשיך בפעילויות תומכות לניצול הערך העסקי המיטבי של הפרויקט. בין הפעילויות:

א.      קבוצות לסיעור מוחות לגבי שימושים נוספים / התאמות

ב.      בחינת השימוש במערכת – על ידי קבצי לוג

ג.       הצגת הערכים העסקיים כולל ROI לאורך התקופה

 

 

רשם: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG

ליצירת קשר: MichalS@Egged.co.il

28.3.19 ERP FOCUS - כנס המחשוב הארגוני
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני אודות חידושים במערך המחשוב הארגוני בהיבטים שונים: חדשנות, פונקציונאליות ומהלכי הטמעה. לפרטים והרשמה...
19.2.19 סדנה: "להוציא יותר מהפריוריטי בארגון"
בסדנה נסקור את היכולות המתקדמות הקיימות בפריוריטי בתחומים השונים ונתייחס לאתגרים של המשתתפים שפריוריטי מוטמעת בארגונם. לפרטים והרשמה>>
25.2.19 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"
בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>
26.2.19 מפגש "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים
במפגש נעסוק בתחום הסייבר, נקיים דיון עם יועצים מובילים בהתאם לאתגרי המשתתפים ונקיים "פעילות ספונטנית" להידוק הקשר בין חברי המועדון. לפרטים והרשמה>>
6.3.19 סדנה: "Power BI"
בסדנה תתבצע היכרות עם Microsoft Power BI - פתרון לניתוח אנליטי מתקדם בענן. לפרטים והרשמה>>
ספק טכנולוגיה / מתודולוגיה - חשוף פתרונות/יכולות לקהל הארגוני
באמצעות מפגש "בית פתוח" במשרדי ERP.ORG באפשרותך לחשוף פתרונות / יכולות לקהל הארגוני>>
כנסי FOCUS 2019
כנסי פוקוס לשנת 2019: הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים, ניהול שירות וחווית לקוח, בינה עסקית, מחשוב ארגוני, סייבר ואבטחת מידע, ניהול תשתיות ופיתוח בענן ועוד. לפרטים>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe