CIO
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 
הרשמה לקבלת NewsLetter
מועדון המנמ"רים - מפגשי שיתוף ידע 2017
מפגשי שיתוף ידע של מועדון המנמ"רים לשנת 2017 יתמקדו באתגרים שונים הניצבים בפני המנמ"ר ויחידת ה-IT: תשתיות, יישומים, ניהול IT, אסטרטגיה וחדשנות ועוד>>
30.10.17 כנס: CYBER&information Security FOCUS
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני למנהלים בארגונים אודות הדרך הנכונה להתנהל מול סיכוני אבטחת מידע פנימיים וחיצוניים". לפרטים והרשמה>>
רשימת כנסי FOCUS 2017
כנסי Focus 2017 יתמקדו בטכנולוגיות ומתדולוגיות בנושאים שונים כגון: ERP, Cyber, BUSINESS ANALYTICS ועוד. לפירוט >>
פתרונות "ניהול מסמכים ותוכן ארגוני"
מקבץ ספקים מובילים בתחום כולל פתרונות בתחום הסריקה, ארכוב, חתימה אלקטרונית, יצירת מסמכים ועוד. לפרטים>>>
פתרונות "Business Analytics"
מקבץ ספקים מובילים בנושא תחקור נתונים / Business Analytics >>
27.9.17 - סדנה: יחסים בניהול וניהול יחסים בארגון
בסדנה יוצגו שתי גישות של אבחון והתערבות, המציידות את המנהלים בכלים מעשיים ואפקטיביים לבנייה וניהול מערך יחסים תומך בהנעת עובדים ויצירת מעורבות - Engagement. למידע נוסף >>
26.9.17 סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME"
בסדנה תוצג מתודולוגיה סדורה לשלבי הבחירה וההטמעה ותתבצע סקירה של שלוש מערכות ERP (פריוריטי, SAP Business One ו-Infor M3). לפרטים והרשמה>>

מאמרים

|
שלח באי-מייל גרסת הדפסה
מערכת ממוחשבת לטיפול בדואר כמותי – מניסיונה של דואר ישראל (מאי 13)
בעקבות השקת המערכת המבוזרת לכלל היחידות של דואר ישראל, גדלה כמות הלקוחות והעסקאות כתוצאה מפעולות שיווק המתבססות על מידע זמין ומדויק. כמו כן גדלו הכנסות החברה כתוצאה מדיוק החישובים. המערכת יצרה פלטפורמה אחידה לחישוב תעריפי המשלוחים, ניהול האשראי ויתרת הלקוח עבור מערכות של קווי שירות נוספים.


האתגר העסקי

המערכת הממוחשבת לטיפול בדואר כמותי פותחה בתקופה בה נפתח שוק הדואר הכמותי לתחרות, כמענה ליעדי החברה ובהם הגדלת מספר הלקוחות וכמות העסקאות, הגדלת ההכנסות ומתן מענה מהיר לסביבה המתפתחת והמשתנה כל העת, כולל שינויים רגולטורים. מנהלי דואר ישראל ביקשו לפתח מערכת בעלת ממשק משתמש נוח ופשוט אשר תבצע באופן מידי, חישובי הנחות בהתאם לקטגוריות, זאת לעומת החישוב החודשי שהיה נהוג עד כה. כמו כן נדרשה אמינות גבוהה לביצועי המערכת, מאחר והחישובים המורכבים מקשים מאד על המעקב והפיקוח, כאשר עלות הטעות גבוהה ביותר.

האתגר הטכנולוגי
האתגר הטכנולוגי המרכזי היה הפיתוח של אלגוריתמים שונים (מוח המערכת), שנועד להתמודד עם מטלות מורכבות:

  • חישובי עלויות וחשבונות לקוח
  • מתן הנחות מסוגים שונים בהתאם לסוגי מוצרים וקבוצות שיווק
  • צבירה של כמויות או היקף פעילות כספי של לקוחות
  • חישובים רטרואקטיביים של עסקאות ישנות בעת ביצוע עסקאות חדשות
  • זמן תגובה מהיר לחישובים המורכבים

כמו כן נדרש ממשק הדוק בין מערכת הדואר הכמותי למערכת "מאור" המשתמשת לניהול השוטף של הסניפים, לצורך בצוע תשלומים בקופת הסניף. ממשק נוסף בוצע למערכת הגביה של החברה.

הפתרון
נס טכנולוגיות נבחרה לביצוע הפתרון עקב הצלחתה בפיתוח מערכת "מאור" והצורך באינטגרציה הדוקה עם מערכת זו. הוחלט לפתח מערכת WEB בטכנולוגיה של מיקרוסופט, אשר תפעל מול בסיס נתונים מרכזי של אורקל. הפתרון אפשר גמישות בבניית ממשק משתמש נוח שישתלב במערכת "מאור" היוצר אחידות ונוחות למשתמש.

בנוסף לממשק למערכת "מאור", כוללת מערכת הדואר ממשקים רבים נוספים ובהם יבוא ויצוא של מידע, באמצעות קבצים, למערכות מרכזיות בארגון, וממשקי שירותי רשת WCF ו- WS , שחלקם מאובטחים באמצעות רכיב אבטחת מידע מחוץ לארגון (באינטרנט). ממשקים אלו משמשים לקליטת משלוחים וחיוב חשבון הלקוח ממערכות נוספות בארגון כגון מכונות ביול, iPost (שירות תא דואר אלקטרוני) ושירות ליצואן. העסקאות והחיובים מתבצעים בזמן אמת. בנוסף, המערכת גם צורכת שירותים ממערכות אחרות לצרכי בקרה.

התוצאה
בעקבות השקת המערכת המבוזרת לכלל היחידות של דואר ישראל, גדלה כמות הלקוחות והעסקאות כתוצאה מפעולות שיווק המתבססות על מידע זמין ומדויק. כמו כן גדלו הכנסות החברה כתוצאה מדיוק החישובים. המערכת יצרה פלטפורמה אחידה לחישוב תעריפי המשלוחים, ניהול האשראי ויתרת הלקוח עבור מערכות של קווי שירות נוספים. המערכת נותנת מענה מלא לחוקים והתקנות של משרד התקשורת.

"המערכת הביאה לשיפור משמעותי של השירות ללקוח ושל יכולות המעקב והבקרה, הן על פעילות הלקוחות והן על הפעילות ביחידות הדואר השונות", אמר יניב צוברי, מנהל תחום שירותי אשנב באגף התפעול של דואר ישראל. "המערכת מאפשרת ביצוע חישובים מקוונים מלאים, המתבססים על היקף העסקאות המצטבר של כל לקוח ברגע נתון. זאת – תוך גמישות לשינויים באופן החישובים, תוך הוספת מנגנוני חישוב חדשים, כגון מבצעים והנחות". המערכת הממוחשבת לדואר כמותי היא בעלת יכולת לניתוח הנתונים בסביבה משתנה בצורה מהירה, כולל מידע מפורט אודות המשלוחים. השירות ללקוחות כולל: הפקת מידע ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם ואתר ייעודי, בו ניתן להזין מידע לגבי משלוחים עתידיים, לקבל דוחות, מצב חשבון ועוד.

"פרויקט מערכת הדואר הכמותי שביצענו בדואר ישראל הוא דוגמא נוספת ליכולותיה של נס בתחום ביצוע וניהול פרויקטים מורכבים ומתקדמים" אמרה רחלי לייקוביץ, מנהלת חטיבת מיקרוסופט בקוה העסקים פיתוח ושילוב מערכות בנס ישראל. "הפרויקט עמד בלוחות הזמנים שתוכננו ו"עלה לאוויר" בהצלחה, תוך שיתוף פעולה הדוק בין נס לאנשי דואר ישראל והנהלתה".

ליצירת קשר : Infonessisrael@ness.com

30.10.17 "SMB Cyber & Information Security FOCUS"
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני למנהלים בארגונים קטנים ובינוניים אודות הדרך הנכונה להתנהל מול סיכוני אבטחת מידע פנימיים וחיצוניים. לפרטים והרשמה>>
26.9.17 סדנה: "בחירה והטמעת מערכת ERP בארגוני SME"
בסדנה תוצג מתודולוגיה סדורה לשלבי הבחירה וההטמעה ותתבצע סקירה של שלוש מערכות ERP (פריוריטי, SAP Business One ו-Infor M3). לפרטים והרשמה>>
27.9.17 סדנה: "ניהול יחסים ויחסים בניהול - בארגון"
בסדנה יוצגו שתי גישות של אבחון והתערבות, המציידות את המנהלים בכלים מעשיים ואפקטיביים לבנייה וניהול מערך יחסים תומך בהנעת עובדים ויצירת מעורבות - Engagement. למידע נוסף >>
17.10.17 מפגש שיתוף ידע של מועדון המנמ"רים: "תשתיות / CLOUD"
מוביל מקצועי: רולי ארד, תדיראן. מטרת המפגש להפחית סיכונים ולשפר את יכולות ה-IT בארגון על ידי סקירות מקצועיות ושיתוף ידע בין המשתתפים. לפרטים והרשמה>>>
סקירת כנס: ERP Focus 2017 - כנס המחשוב הארגוני
בכנס הוצגו מגמות חדשות בתחום המחשוב הארגוני בנושאים שונים כגון: מחשוב ענן, מוצרים מתמחים, התייעלות תפעולית, גישות יישום ועוד.
סקירת כנס: 2017 Business Analytics Focus
הכנס, שהתקיים בכפר המכביה בהשתתפותם של כ-150 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות חדשנות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למקבלי החלטות בארגון. בכנס שיתפו החברות סלקום ו-MinuteMedia מניסיונן בהקמת מערכי Business Analytics מתקדמים >>
MBTI - Presenting Type in Organizations
מודל ה-MBTI המתבסס על התיאוריה של קארל יונג אודות סוגי טיפוסים פסיכולוגיים, מסייע למנהלים בהנעת והעצמת עובדים ושיפור תפוקות ברמת העובד והצוות>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe