CIO
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 
הרשמה לקבלת NewsLetter
GuideAPP מציעה שירותי הדרכה לפריוריטי
שירותי הדרכה, לא יישום ! זול יותר ! יעיל יותר ! בניית תוכנית הדרכה לפי צרכי הארגון, מדריכים למשתמשים, ועוד. לפרטים >>>
9.10.18 סדנה: "Microsoft Power BI"
בסדנה תתבצע היכרות עם Microsoft Power BI - פתרון לניתוח אנליטי מתקדם בשירות עצמי, שתאפשר למשתתפים לקבל החלטה לגבי אימוץ הפתרון בארגונם. לפרטים>>
22.10.18 - כנס SMB Cyber & Information Security
מטרת הכנס, שיתקיים במרכז הכנסים כפר המכביה, לספק מידע עדכני למנהלים אודות הדרך הנכונה להתנהל מול סיכוני אבטחת מידע פנימיים וחיצוניים. לפרטים והרשמה>>
מועדון המנמ"רים - מפגשי 2018
מפגשי 2018 של מועדון המנמ"רים יעסקו בנושאים שעל הפרק כגון: סייבר ואבטחת מידע, עננים, חדשנות ב-IT, יישומים / רישוי תוכנה ועוד. לפרטים והרשמה>>

מאמרים

|
שלח באי-מייל גרסת הדפסה
שימור עובדים ביחידות ה-IT הארגוניות – האתגר והמענה (מרץ 13)
מספר עובדי טכנולוגיות המידע (IT) בארגון מצומצם, אך השפעתם על פעילות התקינה של הארגון מהותית. שימור עובדי היחידה הינו הכרח להצלחתה, זאת עקב הגורמים הבאים: ההתמחות שנוצרה אצל העובדים ביישומים ארגוניים ייחודיים, יכולתם לתמוך במספר רב יחסית של מערכות והיותם "בנק ידע" ארגוני אודות השילוב שבין הטכנולוגיה לתהליכים עסקיים.


האתגר

האתגר של כל מנהל IT הוא לשמר את עובדיו. בכדי להצליח בפעילות שימור העובדים עליו לתת מענים לנושאים הבאים: מאפייני העובדים, שימור הידע המקצועי, גורמי שחיקה, תגמול ותחרותיות.

מאפייני העובד ביחידת ה- IT

  • התמחות ביישומים ייחודים
    עובדי ה- IT מתמחים ביישומים ייחודיים לארגונם: מערכות מרכזי שירות, מערכות לוגיסטיקה מותאמות ועוד. כמעט בלתי אפשרי לקלוט עובד חיצוני ליחידת ה- IT אשר יוכל להיות אפקטיבי ללא מהלך הכשרה מהותי.
  • תמיכה במגוון רב יחסית של מערכות
    עובדי ה- IT הינם עובדים שהוכיחו גמישות ויכולת להתמודד עם משימות מגוונות הדורשות התמחויות שונות מאחר ועליהם, ברוב הארגונים, לתמוך במספר מערכות בו זמנית.
  • בנק ידע אודות טכנולוגיה ותהליכים עסקיים
    אנשי ה- IT מהווים מקור לשימור ידע אודות הקשר שבין הטכנולוגיה לתהליכים העסקיים הארגוניים. יכולת זו מאפשרת לארגונים להתמודד עם עם תחלופת עובדים גבוהה כגון במחלקות שירות, בהן ישנה תחלופה של עד 50% מכוח העבודה בשנה.
  • אופק התפתחות פנים ארגוני צר
    בתוך ה- IT הארגוני אין הרבה אפשרויות להתפתחות וכך גם במחלקות אחרות בארגון, שלרוב אינן אטרקטיביות לעובדי ה- IT .

השקעות בשימור הידע המקצועי

  • הסביבה הטכנולוגית המשתנה מצריכה עדכון ולמידה מתמדת
    בכל יחידת IT מתבצעת השקעה שוטפת בעובדים בכדי לשמר אותם מעודכנים ורלוונטים למשימותיהם.
  • תקציבי הדרכה ארגוניים לא מספקים
    תקציב ה- IT מצטמצם וכפועל יוצא נדרש מנהל ה- IT לגייס עובדים סקרנים, בעלי יכולת למידה עצמאית היכולים ללמוד באופן מתמיד, ללא השקעת משאבים רבים. עובדים המסוגלים להעשיר את הידע שלהם באמצעות ספרי לימוד, מצגות אינטרנטיות ומומחים חיצוניים שהגיעו לבצוע פרויקט בארגון.

גורמי שחיקה

  • תמיכה שוטפת במשתמשים
    היקף התמיכה במשתמשי הארגון חורג משעות עבודה לעיתים גם 24X7 , כאשר עובד ה- IT נדרש לבצע את עבודתו גם בשעות לא מקובלות
  • פתרון משברים תחת לחץ
    על עובדי ה- IT לפעול ביעילות תחת לחץ רב, לדוגמא כאשר תקלה במערכת IT גורמת להפסקה או שיבוש של הפעילות העסקית.
  • בצוע פרויקטים לצד עבודה שוטפת ( HELPDESK )
    נמצא שאחד הגורמים המפריע ביותר לעובד ה- IT הוא השילוב שבין פיתוח לתחזוקה שוטפת, כאשר עובד מבצע פרויקט חדש ונדרש להתמודד גם עם טיפול בנושאים שוטפים.

תגמול ותחרותיות

• האינטרנט מנגיש וחושף את העובדים לתנאי עבודה ושכר במקומות אחרים

• פורומים אינטרנטים חושפים את העובדים להזדמנויות רבות ומגוונות

כיצד נשמר את העובדים ביחידה

גיוס פנימי

מניסיוני, מומלץ מאד לנסות ולגייס לגוף ה- IT עובדים ממחלקות אחרות בארגון. מחצית מהעובדים ביחידת ה- IT שלי גויסו ממחלקות אחרות במהלך עבודתם בארגון. למהלך זה יתרונות רבים: עלות גיוס נמוכה, היכרות של העובד עם התהליכים העסקיים (יתרון משמעותי ביותר), מודעות גבוהה למתן שירות (היו לקוחות בעבר של ה- IT ומבינים את חשיבות מתן שרות והצורך לבטחון ואמפטיה של IT ), תקשורת פנים ארגונית "בגובה העיניים", תיאום ציפיות מהיר – העובד מכיר את אופי ודרישות הארגון (זמינות מידית, איכות שירות, נגישות).

ניהול

נמצא שהבסיס להצלחה מותנה ביצירת מחויבות של העובד לארגון. יצירת מחויבות באופן האפקטיבי ביותר מתבצעת על בסיס מעורבות אישית שבין המנהל לעובד. לשם כך יש לייצר שיח אמוציונאלי עם העובדים. כאשר עובדים מחויבים רגשית לארגון, תפוקתם ותרומתם גבוהות יותר וכן תקופת עבודתם בארגון.

קל למנהל לאתר עובדים שאינם מחויבים אישית, בין הסימנים: ימי מחלה מעל הממוצע המחלקתי, פרודוקטיביות נמוכה, יצירת נזק במתכוון ומחשבות עזיבה.

לשם השגת מחויבות רגשית של עובדים עם הארגון, המנהל צריך:

  1. לוודא שהצוות מבין את הציפיות - לתקשר בין מטרות הארגון ומטרות אגף ה- IT
  2. לספק כלים לביצוע המטלות – הדרכות, סביבת עבודה נוחה
  3. לאפשר מיקוד ומקצועיות – להשתדל לספק לעובד, שבאחריותו פרויקט חדש, סביבה נטולת רעשים של טיפול בשוטף, ככל האפשר
  4. לתת משוב על בסיס יומי – לא להסתפק במשוב חצי שנתי, אלא לספק משוב התפתחותי ביום יום (על פעילויות טובות וחריגות)
  5. להפגין אכפתיות ברמה אישית
  6. להיות אקטיבי ולעודד את העובד להתפתחות מקצועית ולהגדיר יעדים בטווח של עד שנה
  7. להראות שדעות העובד נחשבות – בישיבת צוות לאפשר לעובדים פחות דומיננטים להתבטא
  8.  לוודא שהצוות מחויב לעבודה איכותית
  9. ליצור סביבה המפתחת חברות בקרב העובדים (פעילויות כגון טיולים, סופי שבוע ועוד)
  10. לבצע שיחות הערכה מתועדות אחת לשישה חודשים

הצלחת יישום הנושאים שלעיל, ניתנת לבחינה על ידי שאלון אנונימי בקרב עובדי ה- IT . בשאלון בו אנו משתמשים כ4-5 שאלות לכל נושא ובסה"כ כחמישים שאלות. על בסיס ניתוח התוצאות יש לבצע מהלכי שיפור על בסיס מסקנות הניתוח.

לסכום

מחקר שבוצע לאחרונה בקרב חברות אמריקאיות הצביע על אובדן של 300 ביליון דולר בשנה, הנובע מהימצאותם של עובדים לא מחויבים בארגון.

בקרב חברות שיישמו את תורת HUMAN SIGMA לשימור עובדים נמצא:

• 26% יותר רווח גולמי לעומת מתחרים שלא אימצו את המודל

• 85% יותר גידול בהכנסות

לכן מומלץ למנהל ה- IT לפעול כסוכן שינוי, לא רק בארגון, אלא גם במחלקתו לשם שימור עובדי IT המחויבים להצלחת הארגון והאגף.

כותב המאמר: שלמה מרקוזה, סמנכ"ל אגף טכנולוגיות מידע ואו"ש, DHL
ליצירת קשר:
shlomo.markuse@dhl.com

22.10.18 - כנס SMB Cyber & Information Security Focus
מטרת הכנס, שיתקיים במרכז הכנסים כפר המכביה, לספק מידע עדכני למנהלים אודות הדרך הנכונה להתנהל מול סיכוני אבטחת מידע פנימיים וחיצוניים. לפרטים והרשמה>>
ספק טכנולוגיה / מתודולוגיה - חשוף פתרונות/יכולות לקהל הארגוני
באמצעות מפגש "בית פתוח" במשרדי ERP.ORG באפשרותך לחשוף פתרונות / יכולות לקהל הארגוני>>
סקירת כנס: SMB Cyber FOCUS
הכנס, שהתקיים ב-27.11.17, בהשתתפותם של כ-160 מנהלים עסקיים, סיפק מידע אודות מגמות חדשות ודרכי התגוננות בתחום אבטחת המידע הארגוני לארגונים מסדר גודל קטן ובינוני>>
סקירת כנס: CIO FOCUS 2018 - הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים
הכנס השישי של מועדון המנמ"רים, מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG, כלל סקירות מקצועיות , הענקת תעודת הוקרה, הרצאת מנמ"ר מוביל, חשיפת טכנולוגיות מתקדמות ודיוני שולחן עגול>>
9.10.18 סדנה: "Microsoft Power BI"
בסדנה תתבצע היכרות עם Microsoft Power BI - פתרון לניתוח אנליטי מתקדם בשירות עצמי, שתאפשר למשתתפים לקבל החלטה לגבי אימוץ הפתרון בארגונם. לפרטים>>
כנסי FOCUS 2018
בין כנסי פוקוס לשנת 2018: הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים, ניהול שירות וחווית לקוח, בינה עסקית, מחשוב ארגוני, סייבר ואבטחת מידע, ניהול תשתיות ופיתוח בענן ועוד. לפרטים>>
MBTI - Presenting Type in Organizations
מודל ה-MBTI המתבסס על התיאוריה של קארל יונג אודות סוגי טיפוסים פסיכולוגיים, מסייע למנהלים בהנעת והעצמת עובדים ושיפור תפוקות ברמת העובד והצוות>>
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe