CIO
   דף הבית       צור קשר       פורומים       בלוגים       מונחים       מאמרים       מרכזי התמחות       סדנאות       אודות      כניסת מנויים   הרשם עכשיו
שלום אורח 
הרשמה לקבלת NewsLetter
12.2.19 סדנה: "ניהול ידע בארגון"
בסדנה נסקור את ההיבטים השונים של ניהול הידע בארגון בהיבטים של שימור, פיתוח, שיתוף והנגשה וכן מתודולוגיות מתקדמות ופרקטיקות המאפשרות לשפר את הערכים המוספים מבוססי ניהול ידע. לפרטים והרשמה>>
28.1.19 סדנה: "בית ספר להורים - שעובדים"
בסדנה, המבוססת על עקרונות אדלריאניים, נלמד כיצד ליצור תשתית יחסים במשפחה, שתאפשר לנו לפעול באפקטיביות טובה יותר בשעות העבודה. לפרטים והרשמה>>
22.1.19 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"
בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>
23.1.19 CIO FOCUS - הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים
בכנס השנתי השביעי של מועדון המנמ"רים, מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG: דגשים לפעילות המנמרים הצפויה לשנת 2019 , טכנולוגיות מובילות, מפגשים עם מומחים ועוד>>
5.2.19 סדנה: "שימוש מתקדם באקסל למנהלים"
בסדנה נסקור ונלמד על רבדים נוספים בתוכנת האקסל המסייעים למנהלים בניתוחי מידע לצורך קבלת החלטות, ניתוחי רגישות, ניהול סיכונים ועוד. לפרטים >>

מאמרים

|
שלח באי-מייל גרסת הדפסה
דבר המומחה: ריקי שורק, מנהלת פתרונות הדרכה בנס טכנולוגיות (אוקטובר 10)
ריקי מתארת את ניסיונה ומכלול השירותים שנס טכנולוגיות מספקת ללקוחותיה בתחום ההדרכה והלמידה הארגונית, בוחנת את השינויים שחלו בתחום בעשור האחרון וסוקרת פרויקט מאתגר שבוצע לאחרונה בחברה גלובאלית בהיקף של עשרות אלפי משתמשי קצה ולמעלה מ-20 שפות.

 

שמואל מרדלר: ריקי, מהו ניסיונך בתחום ההדרכה והלמידה הארגונית ?

 

ריקי שורק: אני פעילה בתחום למעלה מ-15 שנים במהלכן תכננתי פרויקטי הדרכה ולמידה ארגונית לעשרות רבות של ארגונים: ארגונים גדולים שנדרשו להדריך עשרות אלפי משתמשים כגון: שירותי בריאות כללית, חברת חשמל, שטראוס עלית;  וכלה בפרויקטי הדרכה בהיקפים מצומצמים. למדתי כי נדרש לבנות פתרון ותמהילי הדרכה מותאמים לאילוצי הלקוח, מאפייניו ותרבותו הארגונית. בתפקידי בנס טכנולוגיות אני מרכזת את הפיתוח המקצועי והעסקי של קו שירות ההדרכה במסגרת פעילות ה-CDO של נס ישראל. ה-CDO הנו גוף מרכזי בנס ישראל הפועל מול שלושת מגזרי ה-Delivery של נס ישראל, ואני אחראית בין היתר על האחידות המתודולוגית ועל פיתוח של פתרונות הדרכה חדשים ומתקדמים והטמעתם בפרויקטים הרבים של נס.

 

שמואל: מה מאפיין את השרות שנס מספקת ללקוחות בתחום פתרונות ההדרכה לארגונים?

 

ריקי:  הדגש העיקרי הנו כי הדרכת עובדים אינה אירוע חד פעמי כי אם פעילות מתמשכת המשפרת באופן מתמיד את הכשירויות והתנהלות העובד במקום העבודה. בכדי ליישם זאת בהצלחה אנו פועלים במספר מסגרות: 

  1. ניהול כשירויות והסמכות – בנייה של מסלולי הסמכה, במקומות העבודה, הכוללים מיומנויות רכות, הכשרות טכנולוגיות ועוד. לדוגמא: פרויקט שבצענו בעבור  גוף פיננסי בעת תהליך מיזוג שעבר  -  מהלך שחייב הכשרה מחודשת של העובדים אשר נקלטו בהתאם לסביבת העבודה החדשה.
  2. ניהול ושימור ידע – אנו מייעצים לארגונים במעבר מסביבת ההדרכה המסורתית (לוח וגיר) לסביבת למידה מתוקשבת. אציין במקרה זה את הפעילות שלנו  בעוד גוף בנקאי גדול שבמסגרתה הוטמעה מערכת ה-Learning Solution של חברת SAP
  3.  פרויקטי הדרכה והטמעת מערכות -  מפרויקטים קטנים ועד מגה פרויקטים, סיוע בבצוע של השלב החשוב ביותר בפרויקט מחשובי – הדרכת המשתמשים. לדוגמא: הדרכת עשרות אלפי עובדים באחת מקופות החולים הגדולות  בשימוש במערכת ה-ERP החדשה שהוטמעה.
  4. שירות הדרכה מנוהל – מתן שירותי הדרכה במיקור חוץ, מודל גמיש המותאם לצרכי הלקוחות.  מדריכים מטעמנו נמצאים באתר הלקוח, מכירים את השפה הארגונית ותהליכי העבודה ומספקים שירותי הדרכה לעובדים. לדוגמא: פעילות שלנו בחברת שופרסל שעיקרה: הכשרת צוות גדול של סדרנים המשתמשים, בין השאר, במערכות ייעודיות שפותחו על ידי הלקוח.  

בכל המסגרות האלו אנו שמים דגש רב על היבטי ניהול השינוי ומוכנות ארגונית. כל פרויקט מנוהל על ידי מנהלת מקצועית, אשר עוקבת אחר מהלכו ועמידה ביעדיו.

 

שמואל: מהם השינויים שחלו בעשור האחרון בתחום ההדרכה והלמידה הארגונית ?

 

ריקי: חלו שני שינויים משמעותיים.  הראשון שבהם קשור לשיפור המודעות של הלקוחות לחשיבות נושא ההדרכה. אם בעבר פורסמו מכרזים להטמעה של מערכות ארגוניות ללא פרק שדן בנושא ההדרכה, הרי שכיום  התופעה נעלמה לחלוטין. העוסקים בתחום מבינים שהצלחת הפרויקט מותנה בהצלחה של החוליה האחרונה – להביא לכך שכל עובד מכיר ומפעיל את המערכת החדשה, ולכן נושא ההדרכה מתוקצב בכל פרויקט.

 

השינוי השני שחל הנו שינוי טכנולוגי. הלמידה המסורתית (מורה וכתה) מפנה את מקומה לאמצעי למידה מתקדמים. הלמידה הופכת למידה מותאמת – Rapid Learning. פותחו מתודות המסייעות וממקדות את המודרך והמאפשרות לו לקבל את המידע הנדרש לו (מידע מזוקק) במועד. מושם דגש רב על תמהילי למידה (רשתות חברתיות, פורטל למידה, כלי EPSS ועוד). 

 

שמואל: לסיכום, האם תוכלי לפרט לגבי פרויקט הדרכה ולמידה ארגונית מאתגר אותו אתם מבצעים? 

 

ריקי: בהחלט, מדובר על פרויקט בחברה גלובאלית המקיף שינויים מהותיים בתהליכי עבודה. בפרויקט מתבצעת החלפה של מערכות ניהול משרד מסביבת LOTUS לסביבת EXCHANGE בהיקף של עשרות אלפי משתמשי קצה בעשרות מדינות, ולמעלה מ- 20 שפות.

 

כהכנה לפרויקט הגדרנו חמישה פרופילים של משתמשים, כאשר לכל פרופיל תוכנן תמהיל הדרכה אופטימאלי. בשלב הבא הוכנו ערכות הדרכה ללמידה עצמית, בשפות השונות, וסביבת למידה נגישה שכללה: סרטוני הדרכה, חוברות למשתמש ומצגות. אנו מפעילים תמיכה בסביבת Help Desk אשר מסייעת לפתור בעיות ומסייעת למשתמשי המערכת להגיע לעצמאות מלאה בהפעלתה.

 

ליצירת קשר: Ricky.Shorek@ness.com

23.1.19 CIO FOCUS 2019 - הכנס השנתי של מועדון המנמ"רים
בכנס השנתי השביעי של מועדון המנמ"רים, מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG: דגשים לפעילות המנמרים הצפויה לשנת 2019 , טכנולוגיות מובילות, מפגשים עם מומחים ועוד>>
22.1.19 סדנה: "להפיק יותר מה-SharePoint בארגון"
בסדנה נציג את ה-SharePoint על גרסאותיו ויכולותיו, כולל חדשנות וחידושים במוצר, ונתייחס לאתגרים של משתתפים ש-SharePoint מוטמע בארגונם. לפרטים והרשמה>>
28.1.19 סדנה: "בית ספר להורים - שעובדים"
בסדנה, המבוססת על עקרונות אדלריאניים, נלמד כיצד ליצור תשתית יחסים במשפחה, שתאפשר לנו לפעול באפקטיביות טובה יותר בשעות העבודה. לפרטים והרשמה>>
5.2.19 סדנה: "שימוש מתקדם באקסל למנהלים"
בסדנה נסקור ונלמד על רבדים נוספים בתוכנת האקסל המסייעים למנהלים בניתוחי מידע כגון: ניתוחי רגישות, ניהול סיכונים ועוד. לפרטים והרשמה>>
12.2.19 סדנה: "ניהול ידע בארגון - KM Best Practices"
בסדנה נסקור את ההיבטים השונים של ניהול הידע בארגון בהיבטים של שימור, פיתוח, שיתוף והנגשה וכן מתודולוגיות מתקדמות ופרקטיקות המאפשרות לשפר את הערכים המוספים מבוססי ניהול ידע. לפרטים והרשמה>>
ספק טכנולוגיה / מתודולוגיה - חשוף פתרונות/יכולות לקהל הארגוני
באמצעות מפגש "בית פתוח" במשרדי ERP.ORG באפשרותך לחשוף פתרונות / יכולות לקהל הארגוני>>
28.3.18 "כנס המחשוב הארגוני - ERP FOCUS"
מטרת הכנס: לספק מידע עדכני אודות חידושים וחדשנות במערך המחשוב הארגוני בהיבטים שונים: פלטפורמה, פונקציונאליות ומהלכי הטמעה. לפרטים והרשמה...
אחזקה |  איכות הסביבה |  אינטרנט לעסקים |  ארגונומיה |  בדיקות תוכנה |  בינה עסקית - BI |  ייצור |  יישום אסטרטגיה |  למידה ארגונית |  מחשוב ענן - Cloud Computing |  מלאי |  מניסיונם של ארגונים |  משאבי אנוש |  מתודולוגיות יישום |  ניהול השינוי |  ניהול חיי מוצר - PLM |  ניהול ידע - KM |  ניהול מחסן מתקדם - WMS |  ניהול מסמכים |  ניהול מעבדה - LIMS |  ניהול פרויקטים |  סקירת פתרונות |  ניהול תהליכים - BPM |  ניהול IT |  פרוגרמות ותכנון פונקציונאלי |  פיתוח מנהלים |  קמעונאות |  קשרי לקוחות - CRM |  רכש |  רצפת ייצור |  שיווק ומכירות |  שרשרת האספקה |  תגמול ותמרוץ |  תכנון |  IT&Business Alignment |  Lean |  SMB |  SOA |  Start UP |  Tec Insights - Jack GOld |  אורח באתר |  דבר המומחה |  סקירת כנס |  סקירת מוצר |  קהילות מקצועיות - פורומים |  מ.ה - מרכזי התמחות |  MBTI - סוגי אישיות (טיפוסים) בארגון |  דף הבית |  תנאי השימוש באתר | 
כל הזכויות שמורות © 2005   created by CyberServe